ARA A PORTADA
Així comença la recollida de material gràfic per documentar la Covid-19 a Sabadell

- Fins a tres mesos d’ajuda al pagament de lloguer, a Sant Quirze
Publicat el 14 de maig de 2020 a les 18:33
Actualitzat el 14 de maig de 2020 a les 19:29
La ciutat de Sabadell s’ha adherit a la campanya promoguda per l'Associació d'Arxivers de Catalunya - Gestors de documents de Catalunya (AAC-GD) que duu per títol #ArxivemlaCovid19, i que pretén recollir material sobre la pandèmia de provocada per aquest virus. La proposta s’articula a partir de l’Arxiu Històric.
L’objectiu és recollir imatges, vídeos, documentació gràfica o qualsevol testimoni que ajudi a explicar a les generacions futures l’experiència col·lectiva que s’està vivint, és a dir, a construir una memòria plural, àmplia, democràtica i que s’ajusti a tots els punts de vista.
La documentació que es pot fer arribar inclou fotografies i vídeos de Sabadell que permetin entendre com s’està vivint el confinament: carrers buits de gent, aplaudiments des dels balcons, activitat duta a terme per treballadors essencials (hospitals, farmàcies o supermercats), com es prepara l’obertura i els primers dies d’activitat dels comerços i expressions musicals, culturals o artístiques que els ciutadans considerin que val la pena que es conservin per sempre. Es tracta de documents textuals, gràfics, dibuixos, cartells, pancartes en format paper o digital que s’han fet durant el confinament per transmetre suport, emocions o recomanacions.
Per participar-hi, primer cal fer una selecció dels materials per eliminar. Per exemple, imatges borroses o desenfocades i, si hi ha un elevat grau de repetició, es recomana triar les imatges i vídeos que tinguin més contingut informatiu o una millor composició. En segon lloc, convé comprovar que la informació del dia i l’hora en què han estat generats els fitxers digitals són correctes. Això servirà als arxivers per contextualitzar millor els documents i evitar errors en la datació.
En tercer lloc, cal crear un document on constin, d’una banda, les dades personals del donant (nom i cognoms, DNI, adreça postal, codi postal, telèfon de contacte i correu electrònic). D’altra banda, el nom i cognoms de l’autor de les fotografies, vídeos, documents... I, finalment, una breu descripció del contingut (ubicació, acció que es recull...).
Notícies recomenades
-
Sabadell Sant Julià celebra 50 anys amb una Festa Major plena d’activitats
-
Sabadell Consulta el programa de la festa major de Covadonga 2025
-
Sabadell VÍDEO | Troben una gran tortuga mossegadora al riu Ripoll de Sabadell
-
Sabadell Detenen l'autor de la brutal agressió a dos avis nonagenaris a Sabadell
-
Sabadell El Pam i Pipa tanca i el Xip-Xap obrirà nova escola bressol en el seu local
-
Sabadell Nous retards en el servei postal: “Les cartes m’arriben fora de termini”