ARA A PORTADA
-
Quatre estudiants i les seves experiències amb la pressió estètica: "He sentit nois dir que no sortirien mai amb una noia grassa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El manual de Marta Pontnou contra la pressió estètica: “Cal tenir molta cura del llenguatge” Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Una incidència al centre de control d'Adif obliga a suspendre la circulació de Rodalies dues vegades Redacció
-
-
Carme Guillamón (nutricionista): “Les infusions són molt saludables”
- Un motorista, ferit greu en un accident a Campoamor
Publicat el
27 de juny de 2020 a
les 21:40
Actualitzat el
28 de juny de 2020 a les
02:25
Les empreses de dietètica i nutrició van de bòlit aquests últims mesos. Per dos motius: l’arribada de l’estiu i pels excessos durant el confinament. La nutricionista Carme Guillamón, per exemple, té un 40% més de demanda respecte a la resta de l’any. I la majoria de les consultes són per dietes hipocalòriques. “L’ideal és mantenir uns hàbits d’alimentació durant tot l’any i no només els mesos previs a l’estiu”, exposa.
Amb l’arribada de l’estiu, però, emfatitza en la necessitat de prestar atenció a la hidratació. “És freqüent que a l’estiu tinguem menys gana, el cos ens demana menjar fresc i hidratació, però molts cops no ho sabem interpretar”, assegura. Així, si hi ha sensació de fatiga, “el cos no demana menjar, sinó hidratació”.
D’aquesta manera, l’experta recomana consumir te gelat, que “té propietats antioxidants” i “és una opció molt saludable, sempre que sigui natural, amb moderació i sense sucre”; cafè amb gel “per vigoritzar l’organisme”; o altres infusions. “Són molt saludables, hi ha un ventall molt ampli d’infusions que tenen propietats molt diverses”, apunta la nutricionista.
Pel que fa al menjar, Guillamón fa una aposta per les cremes fredes, amanides i llegums (l’hummus és una opció vàlida). També recomana consumir formatges frescs, “els grans oblidats a l’estiu”, que contenen un 68% d’aigua. I, per descomptat, el plat de l’estiu: gaspatxo amb síndria o remolatxa. “Menjar bé implica estar bé. I també és un aliat contra la fatiga a l’estiu”, conclou.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell, al capdavant de la construcció d'habitatges amb protecció oficial
-
Sabadell
Prop de 1.000 places noves de formació per al 2026 a Sabadell: com m'hi puc inscriure?
-
Sabadell
La crema d'un quadre elèctric al centre de Sabadell mobilitza els serveis d'emergències
-
Sabadell
Punxa rodes de diversos vehicles, la policia l'identifica i acaba a l'hospital
-
Sabadell
L’any comença amb canvis en les lleis sobre l’habitatge
-
Sabadell
FOTOS | Un cotxe, en flames després d'un violent incendi de contenidors a Sabadell