ARA A PORTADA
-
Sabadell Hi haurà judici oral contra Santi Laiglesia pel crim d'Helena Jubany Albert Acín Serra | Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell Protecció Civil activa una alerta per la previsió de pluges durant el cap de setmana J. C. P.
-
Esports "Volem guanyar els italians com sigui": dos jugadors del CN Sabadell, al primer torneig internacional de Waterpolo Ability Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell Dos dies sense llum a dos blocs de Sabadell després de detectar corrent elèctrica a l'aigua: "Som 40 famílies afectades" Marta Ordóñez
-
- El Suprem revoca el 100.2 a la sabadellenca Carme Forcadell
Publicat el
20 de juliol de 2020 a
les 16:00
Actualitzat el
20 de juliol de 2020 a les
16:37
Les conseqüències de l’emergència climàtica ja són palpables al Vallès. “Abans la vinya tenia un moment molt dolent cada 15 o 20 anys”, explica Iñigo Haughey, del celler de Can Calopa (Collserola). “Però ara el cicle és més curt i ens toca patir més sovint”
De fet, el canvi climàtic està provocant episodis de cops de calor i sequeres continuades. L’escalfament global fa madurar la vinya més ràpidament, així que els cellers han avançat la verema entre dues setmanes i un més i la graduació del vi és major.
Per això, els viticultors proven de plantar varietats més resistents a la climatologia mediterrània. Els grans cellers, a més, estan comprant terres al Pirineu i van sembrant nova vinya en previsió de l’impacte que pugui tenir l’emergència climàtica a 20 anys vista.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Alejandra Sandoval ocuparà el sisè lloc de la candidatura d’ERC a Barcelona per a les generals
-
Sabadell
Identifiquen un presumpte carterista en un autobús de Sabadell amb una ordre d’expulsió vigent
-
Sabadell
Aigües Sabadell rep un nou guardó pel projecte 'Sabadell Aigua Circular'
-
Sabadell
Sabadell reivindica la memòria de Lluís Companys amb un homenatge a Can Rull
-
Sabadell
Can Gambús estrena una àrea de jocs infantils renovada, més inclusiva i pensada per a totes les edats
-
Sabadell
FOTOS | Sabadell Gent Gran celebra el seu 25è aniversari