ARA A PORTADA
-
Sabadell Sabadell reprova el regidor de Vox que va fer veure que disparava un tret al ple Aleix Pujadas Carreras
-
Sabadell El terreny de la futura ciutat esportiva del CE Sabadell, inundat pel temporal Albert Acín Serra
-
-
Sabadell "És un aparcament de motos": Veïns de la Creu de Barberà reclamen recuperar la plaça més antiga del barri Marta Ordóñez
-
Sabadell Sense tren, sense informació i sense alternatives: un any caòtic a la xarxa de Rodalies Jan Cañadell Puigmartí
El Consell local per la República demana que la Generalitat es retiri de l'acusació per als 9 de Lledoners
Sabadell
- Diversos alcaldes vallesans demanen a la Generalitat que reconsideri el tancament de les targetes moneder
Publicat el
23 de juliol de 2020 a
les 13:11
Actualitzat el
23 de juliol de 2020 a les
19:04
Aquest matí, a la plaça de Sant Roc, l'independentisme sabadellenc ha tornat a sortir al carrer per donar suport als 9 de Lledoners. Nou persones que a hores d'ara estan acusats per la Generalitat de Catalunya pels fets ocorreguts l'1 de febrer del 2019 a les portes del centre penitenciari.
En un acte organitzat pel Consell local per la República, i amb el suport d'una quinzena d'entitats, s'ha llegit un manifest, per "instar la Generalitat, i en especial el conseller d'Interior, a donar les ordres pertinents perquè la generalitat es retiri de l'acusació particular i no accepti donar cobertura a unes acusacions contra uns ciutadans que el primer de febrer del 2019 en contra del que afirmen els mossos denunciants no van fer res més que manifestar-se i protestar per l'empresonament i imminent trasllat a Madrid dels nostres presos i líders polítics i socials", han exigit.
En la mateixa línia, han criticat el paper del govern català, en assegurar que "en aquest cas, els Mossos no se'ls ha de defensar ates que són ells els que acusen, són la part acusadora. Els que s'han de defensar són les 9 persones independentistes encausades. Els mossos, com tot ciutadà tenen dret a posar una denúncia però no es pot pretendre ni forçar a la Generalitat formar part duna causa penal iniciada a títol personal. La ciutadania acusada pels mossos ha de tenir dret a ser defensada per la generalitat, el govern del seu país".
Està previst que demà divendres dia 24 de juliol es procedeixi a l'entrada del manifest al registre de la Generalitat a l’atenció del Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya Sr. Joaquim Torra, a l’hora que se’ls adreçarà per xarxes.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Ensurt per un cable que treia guspires al Centre
-
Sabadell
El 'nou' ESDI ja té disseny: serà més sostenible i obert a la ciutadania
-
Sabadell
Sabadell apujarà un 2,5% els impostos municipals el 2027 entre crítiques de l'oposició
-
Sabadell
Comença la campanya de vacunació contra la grip i la covid: “No hem d’esperar al pic de contagis”
-
Sabadell
Les pluges provoquen el despreniment d'una xemeneia a Merinals: "Se'ns ha inundat el pis!"
-
Sabadell
La Crida denuncia la "mala gestió" del govern de Sabadell davant els darrers aiguats