ARA A PORTADA
-
Sabadell Puc aparcar en un gual propi sempre que vulgui? Això diu la normativa de circulació de la DGT Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell El síndic reclama un nou sistema per identificar els guals inactius a Sabadell: "No pot ser que no paguin i en facin ús" Marta Ordóñez
-
Esports Una llegenda de Queen i un campió de Fórmula 1, amb la samarreta del Sabadell: la història d'una foto sorprenent Marc Segarra Rodríguez
-
-
Esports Un bon CE Sabadell empata a zero a El Molinón en la seva estrena a la Lliga Hypermotion Marc Segarra Rodríguez
El Consell local per la República demana que la Generalitat es retiri de l'acusació per als 9 de Lledoners
Sabadell
- Diversos alcaldes vallesans demanen a la Generalitat que reconsideri el tancament de les targetes moneder
Publicat el
23 de juliol de 2020 a
les 13:11
Actualitzat el
23 de juliol de 2020 a les
19:04
Aquest matí, a la plaça de Sant Roc, l'independentisme sabadellenc ha tornat a sortir al carrer per donar suport als 9 de Lledoners. Nou persones que a hores d'ara estan acusats per la Generalitat de Catalunya pels fets ocorreguts l'1 de febrer del 2019 a les portes del centre penitenciari.
En un acte organitzat pel Consell local per la República, i amb el suport d'una quinzena d'entitats, s'ha llegit un manifest, per "instar la Generalitat, i en especial el conseller d'Interior, a donar les ordres pertinents perquè la generalitat es retiri de l'acusació particular i no accepti donar cobertura a unes acusacions contra uns ciutadans que el primer de febrer del 2019 en contra del que afirmen els mossos denunciants no van fer res més que manifestar-se i protestar per l'empresonament i imminent trasllat a Madrid dels nostres presos i líders polítics i socials", han exigit.
En la mateixa línia, han criticat el paper del govern català, en assegurar que "en aquest cas, els Mossos no se'ls ha de defensar ates que són ells els que acusen, són la part acusadora. Els que s'han de defensar són les 9 persones independentistes encausades. Els mossos, com tot ciutadà tenen dret a posar una denúncia però no es pot pretendre ni forçar a la Generalitat formar part duna causa penal iniciada a títol personal. La ciutadania acusada pels mossos ha de tenir dret a ser defensada per la generalitat, el govern del seu país".
Està previst que demà divendres dia 24 de juliol es procedeixi a l'entrada del manifest al registre de la Generalitat a l’atenció del Molt Honorable President de la Generalitat de Catalunya Sr. Joaquim Torra, a l’hora que se’ls adreçarà per xarxes.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell Ensurt al Viena de Can Roqueta per un incendi a primera hora del matí
-
Sabadell
La Bonoloto deixa un segon premi a Sabadell: on s'ha venut?
-
Sabadell
Inestabilitat meteorològica a Sabadell els pròxims dies: consulta'n la previsió
-
Sabadell
La lletra petita de la ZBE que permet a milers de veïns circular amb cotxes sense etiqueta
-
Sabadell
VÍDEO | Sis dotacions i un helicòpter en un incendi en una zona boscosa de Torre-romeu
-
Sabadell
Sabadell, entre les ciutats del Vallès que menys aigua gasten: quants litres consumeix cada veí?