ARA A PORTADA
-
L'Astronòmica de Sabadell celebra l'expedició de l'Artemis II: “Feia dècades que esperàvem un moment així” Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell acollirà el Congrés Estatal d'Astronomia del 2026: "Serà un salt per arribar a més gent" Jan Cañadell Puigmartí
-
Dos experts responen cinc preguntes freqüents sobre l'arribada dels humans a la Lluna: "És un fet" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
“El meu fill no està per anar a una escola ordinària, per la falta de recursos actual” Sergi Gonzàlez Reginaldo
Sabadell demana un reforç extraordinari de Mossos per fer complir les mesures Covid
- La Creu Roja inicia la campanya contra l'onada de calor
Publicat el
31 de juliol de 2020 a
les 11:27
L'Ajuntament de Sabadell reclama al conseller d'Interior, Miquel Buch, un "reforç extraordinari" dels Mossos d'Esquadra, per garantir el compliment de les mesures de seguretat contra la Covid-19. La mesura, que demana l'alcaldessa, Marta Farrés, així com el seu homòleg a Terrassa, Jordi Ballart, respon al fet que asseguren que la Policia Municipal "està molt sola" fent aquestes tasques de vigilància i control.
Les ciutats demanen ajuda per garantir que la ciutadania compleix amb les mesures d'higiene i seguretat per evitar nous contagis de coronavirus. Els dos ajuntaments asseguren que en les darreres setmanes s'han incrementat les trobades de joves a la via pública, especialment als vespres, i indiquen que els agents de la Policia Municipal no donen a l'abast i "estan molt sols" fent les tasques de vigilància, control i sancions.
Farrés exigeix a la Generalitat que resolgui aquesta situació perquè afirma que els ajuntaments estan fent un "sobreesforç". Afirma que en aquesta població, la policia local també està permanentment al carrer, "assumint tasques que en moltes ocasions excedeixen de les seves competències".
Remarca que s'està actuant "per responsabilitat" i perquè "cal garantir la salut i que als espais públics es compleixen les mesures". A la ciutat hi ha hagut algun rebrot, i la setmana passada va tancar un bar del nord de la població, després que un client va donar positiu per coronavirus.
A banda, l'executiu local ha activat un dispositiu especial davant el risc "molt elevat" de rebrot a la zona sud. Entre el 18 i el 26 de juliol van detectar-se 31 casos positius en aquesta àrea de la localitat. Els contagiats per Covid-19 en aquesta ciutat ascendeixen a 2.490.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Declaració de la renda 2025: qui l'ha de fer, quan i quines deduccions noves hi ha?
-
Sabadell
Instal·len una tanca de protecció provisional a dues cases del Centre
-
Sabadell
Màximes de 27 ºC aquest divendres i diumenge passat per aigua: consulta la previsió del temps a Sabadell
-
Sabadell
Relleu a la presidència de l'Associació Gitana de Sabadell
-
Sabadell
Obra Social Smatsa reconeix l'Arteneu i el líder veïnal Teodoro Montero: "És una empenta per continuar endavant"
-
Sabadell
La Torre d’en Feu comença a recuperar l’esplendor