ARA A PORTADA
Tancaments de parcs, suspensions de fires i limitacions a botigues: més restriccions
Parcs tancats, suspensions de fires i limitacions a botigues se sumarien al tancament de bars i restaurants
- (ID) EAT per ser protagonista
Publicat el
14 d’octubre de 2020 a
les 12:17
Actualitzat el
14 d’octubre de 2020 a les
14:35
El Govern de la Generalitat ha plantejat als agents socials i econòmics noves restriccions que afecten diversos sectors econòmics més enllà de la restauració. En concret, i segons publica l'ACN a partir de fonts coneixedores de les reunions, l'executiu ha posat sobre la taula imposar restriccions del 30% a l'aforament als comerços, la suspensió de congressos, convencions i fires, el tancament de sales de jocs i bingos o la limitació al 30% de l'aforament als mercats ambulants i les activitats esportives. Hi cal afegir el tancament dels parcs i jardins, sempre a partir de les 20.00 h.
A més, el pla de Salut inclou que la restauració només pugui oferir servei a domicili, amb els restaurants dels hotels restringits únicament als seus hostes. Com ja es va anunciar, es demana la virtualitat a totes les universitats.
Així, la restricció als comerços s'aplicaria independentment de la seva superfície. En alguns casos concrets, apunten, fins i tot es podria reimposar el concepte de la cita prèvia.
El Govern ha indicat als agents socials i econòmics que les noves restriccions aniran acompanyades de mesures de compensació econòmica, tot i que no s'han concretat, segons apunten les mateixes fonts.
D'acord amb aquestes fonts, les noves restriccions, que se sumen al tancament de bars i restaurants, tindran una durada de 15 dies i ja s'han aprovat al Procicat.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Clínica Raquel Campos obre portes a Sabadell amb una aposta pionera per la ginecologia regenerativa
-
Sabadell
Joan Carles Torres i Gemma Montero assumeixen la coordinació de Sabadell En Comú Podem amb la mirada posada en el 2027
-
Sabadell
Entitats de la Creu Alta reclamen diàleg al Govern
-
Sabadell
89 dies fent vida a un pàrquing: “Cobro 1.400 euros i no trobo pis”
-
Sabadell
Més de 4.800 llars sabadellenques van haver de recórrer al bo social de la llum el 2025
-
Sabadell
Les fórmules dels estudiants de Sabadell per aprendre's el temari i "no morir" en època d'exàmens: "Gravo un àudio i el vaig escoltant"