ARA A PORTADA
-
Un cafè entre sales d'operacions per aprendre el català a l'hospital: "Vull poder respondre el pacient amb la llengua amb què em parla" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Dos anys de regulació del lloguer: el preu s’ha contingut, però baixa el nombre de contractes Aleix Pujadas Carreras
-
-
-
La recepta del municipi amb el número més baix de delictes per habitant de tot l’Estat: "La clau és la prevenció" Marc Béjar Permanyer
Junts vol un protocol municipal per detectar i actuar en assetjaments sexuals a escoles i instituts
- Carme Forcadell podrà continuar sortint cada dia de la presó tot i el recurs de la Fiscalia al Suprem
Publicat el
19 d’octubre de 2020 a
les 13:50
Actualitzat el
19 d’octubre de 2020 a les
18:14
Junts per Sabadell presentarà al ple del mes de novembre una moció per impulsar que l'Ajuntament creï un protocol per detectar i actuar casos d'assetjament sexuals en els centres educatius de la ciutat. La iniciativa neix coincidint amb els casos recentment denunciats de possibles atacs sexistes per part de personal docent en centres de Sabadell i Castellar, i que Fiscalia ja investiga.
Des de la formació s'impulsa un text perquè el consistori elabori el document i que es traslladi a entitats i associacions de tot tipus on es facin activitats extraescolars, amb la finalitat no només de detectar-los, sinó de saber com actuar.
"Dels centres on s'han denunciat els casos aquests darrers dies, només un tenia un protocol intern", destaca la portaveu de Junts, Lourdes Ciuró.
En aquest sentit, la regidora destaca que s'ha tractat el tema amb les direccions dels centres: "La resposta de totes elles és de rebuig i censura, i que aquestes circumstàncies no s'han de produir més", afegeix.
És per això que consideren que cal treballar no només amb la manera com cal actuar en cas de detecció, sinó també en la conscienciació de tota la comunitat educativa per detectar conductes que puguin encendre alarmes.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell aprova el Pla 60+ per afrontar l’envelliment de la població
-
Sabadell
Tall temporal a un nou tram de la ronda de Collsalarca a partir del 7 d'abril
-
Sabadell
VÍDEO | Sabadellencs i vallesans a l'Exèrcit: “No tenim por. Estem preparats per a una guerra”
-
Sabadell
L’últim servei del Papanatas
-
Sabadell
Sabadell celebra un Diumenge de Rams multitudinari amb tradició, família i missatges de pau
-
Sabadell
El pla VENTCAT entra en fase de prealerta a Sabadell