ARA A PORTADA
-
-
El BBVA "accelera" el seu pla de retribucions als accionistes després d'una "oportunitat perduda" Redacció
-
Satisfacció política i empresarial pel desenllaç de l'opa: "És una bona notícia per a la ciutat" Aleix Pujadas Carreras
-
Joan Llonch, sobre el resultat de l'opa: "És penós, una desfeta per la prepotència del BBVA" Manel Camps
-
El síndic de greuges de Catalunya demana suspendre el desallotjament de la caserna si no hi ha risc generalitzat d’esfondrament Marta Ordóñez
Prop d'un miler de proves en l'inici del cribratge intensiu per detectar asimptomàtics

- L'Agència de l'Habitatge podrà llogar pisos de Sabadell per allotjar-hi famílies vulnerables

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 25 de novembre de 2020 a les 13:25
Actualitzat el 26 de novembre de 2020 a les 12:38
El Departament de Salut ha fet gairebé 1.000 proves PCR o tests antigènics ràpids (TAR) a Sabadell en els dos primers dies del crirbatge intensiu per detectar casos asimptomàtics. Durant tota la setmana se n'estan fent als centres cívics de la Creu Alta i Torre-romeu i el dilluns que ve, 30 de novembre, el testeig es farà al centre cívic de Can Puiggener.
Concretament, dilluns es van fer 397 PCR a al centre cívic de la Creu Alta - Cal Balsach. La xifra va créixer dimarts, amb 453 PCR en aquest mateix lloc a les quals cal sumar 118 tests antigènics ràpids al centre cívic de Torre-romeu, on el cribratge va començar ahir mateix. En total, 968 proves diagnòstiques que permetran detectar si hi ha veïns que tot i no tenir símptomes són portadors de la malaltia.
Tots els veïns d'aquests barris majors de 16 anys estan cridats a fer-se la prova en el cribratge. És gratuïta i no cal cita prèvia. L'horari en tots els casos és de 9 a 14 h i de 15 a 19 h i els resultats es podran consultar per SMS o La Meva Salut. Públicament, el percentatge total de positius es donarà a conèixer més endavant.
Segona onada de cribratges
Aquesta és la segona onada de cribratges per detectar la Covid-19 a Sabadell, després que a l'agost ja es van fer dos testeigs massius de la població, primer a Les Termes i Campoamor i després a Ca n'Oriac. En el primer cas, en què es podien anar a fer la prova tots els veïns dels dos barris, s'hi van fer 3.222 proves en tres dies. A Ca n'Oriac va ser diferent, ja que allà només es cridava les persones d'entre 15 i 35 anys durant dos dies. S'hi van fer 1.230 PCR.
https://www.diaridesabadell.com/2020/11/23/comenca-el-cribratge-intensiu-a-cal-balsach-per-detectar-casos-asimptomatics/
Notícies recomenades
-
Sabadell La Fundació 1859 ofereix nous tallers de tardor a l'Espai Natura de Can Deu
-
Sabadell Els majors de 60 anys, cridats a vacunar-se de la grip i la covid als CAP
-
Sabadell 128 denúncies de Trànsit en una setmana a Sabadell per distraccions al volant
-
Sabadell FOTOS | Així viuen les persones que ocupen l'antiga Caserna de la Guàrdia Civil de Sabadell
-
Sabadell Fira Sabadell acollirà una primera edició de l'Oktoberfest
-
Sabadell Frank Kelly, convidat especial del IV Congrés de la Qualitat de l'Aire: "Cal un canvi real!"