ARA A PORTADA
-
Deu setmanes convivint amb la pesta porcina, més de cent senglars morts i un ball de restriccions: "Vivim amb incertesa" Marc Béjar Permanyer
-
-
El terrassenc Marc Armengol, nou conseller delegat del Banc Sabadell en substitució de César González-Bueno Redacció
-
-
Veïns del nord de Sabadell: “El tren ens connecta més a la resta de la ciutat, tots hem guanyat” Marta Ordóñez
Reunions de 10 persones i allargament del toc de queda els dies de Nadal
El Pla de Nadal fixa en 10 el màxim de persones a les reunions
- Es permetrà la mobilitat arreu de Catalunya els dies de celebració de Nadal
Publicat el
02 de desembre de 2020 a
les 11:22
Actualitzat el
02 de desembre de 2020 a les
16:05
El Govern de la Generalitat ha preparat un pla específic per a les festes de Nadal que implica canvis en les normes i restriccions per la pandèmia de la covid-19. Principalment, es relaxarà el toc de queda en els dies més assenyalats: la nit de Nadal -24 de desembre- i la nit de Cap d'Any -31 de desembre- el confinament nocturn començarà a la 1.30 h de la matinada. De la mateixa manera, la nit de Reis -5 de gener- l'inici del toc de queda es retardarà fins a les 23 h de la nit. La resta de dies es mantindrà a les 22 hores.
El pla de Nadal fixa les reunions en 10 persones i no deixa els nens fora d'aquesta suma. S'aconsella que es reuneixen com a màxim dues bombolles diferents en una trobada. Cada bombolla s'haurà de relacionar com a molt, segons el Procicat, amb dues altres, però sempre en trobades diferents, i sempre les mateixes. És el que es denomina 'bombolla de Nadal', que haurà d'estar formada per persones que ja tenen un contacte proper habitual i que viuen a prop, en cap cas amb persones que fa mesos que no es veu.
També es recomana que les reunions es facin a l'aire lliure sempre que sigui possible, tot i que està prohibit el consum d'aliments a l'espai públic. En espais tancats, cal ventilar durant la trobada, abans i després, i utilitzar la mascareta sempre que no s'estigui consumint res. El Procicat també demana limitar la durada de les reunions.
Pel que fa a les trobades amb persones que viuen en residències, podran sortir els dies 24, 25, 26 i 31 de desembre, així com, l'1, el 5 i el 6 de gener. Es facilitaran les visites sempre que la situació epidemiològica ho permeti. També es permetran les sortides de cap de setmana i les sortides més llargues d’un cap de setmana i inferiors a 3 setmanes (actualment previstes al protocol sectorial).
Les persones que realitzin les visites als residents o bé que els acullin als domicilis hauran de tenir una especial cura en el període de 7 dies anterior a la trobada, evitant qualsevol tipus d’interacció social amb persones de fora de la bombolla de convivència, en tots els àmbits.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Món educatiu, representants institucionals, entitats socials i professionals de cuina bufen les 10 espelmes del Recooperem
-
Sabadell
FOTOS | La reforma de la ronda de Collsalarca avança en les primeres dues fases
-
Sabadell
Prohibir les xarxes socials als menors de 16 anys: una proposta en la "direcció adequada", però "difícil d'executar"
-
Sabadell
“Han de garantir la inclusió de persones amb discapacitat”
-
Sabadell
La rehabilitació del Vapor Cortès d'Harquitectes arriba a la fase final dels Premis Mies van der Rohe 2026
-
Sabadell
El Carnaval torna a Sabadell amb canvis a la Rua i un nou final d’espectacle