ARA A PORTADA
-
Sabadell "Hauria de ser gratuïta tot el mes": dues setmanes sense pagar la zona blava, què en pensen els conductors? Sílvia Fernández Sequero
-
Sabadell Una unitat per tractar afectats per l'amiant: "Els 300 casos que controlem, la majoria antics treballadors de fàbriques, són només la punta de l'iceberg" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Marxants de Campoamor reclamen més vigilància i esperen amb "incertesa" les obres del Mercat Marta Ordóñez
-
-
Alba Vergés: "Si les vacunes arriben el 27 de desembre, començarem aquest primer dia"
Sabadell
La consellera de Salut diu que "la vacuna és segura" i que es vol assolir la immunitat "tan ràpid com es pugui"
- La Fundació 1859 Caixa Sabadell fa un balanç positiu del primer trimestre escolar
Publicat el
20 de desembre de 2020 a
les 15:12
Actualitzat el
20 de desembre de 2020 a les
18:29
La consellera de Salut, Alba Vergés, ha assegurat aquest dissabte que Catalunya començarà la campanya de vacunació el 27 de desembre si arriben aquell mateix dia les dosis, com ha promès el ministeri de Sanitat. En una entrevista a 'El Suplement' de Catalunya Ràdio coincidint amb la Marató contra la covid-19, Vergés ha defensat que la vacuna "és segura" i que es pot parlar "d'un gran èxit" pel fet de tenir-la. Vergés ha dit que encara no sap qui serà la primera persona en vacunar-se a Catalunya, però ha recordat que "el col·lectiu prioritari són les persones en residències". La consellera ha dit que no sap quan s'assolirà la immunitat de grup, però que el seu objectiu és que sigui "tan ràpid com es pugui".
"Nosaltres començarem el primer dia, sí. Si les vacunes arriben el 27, començarem aquest dia", ha assegurat Vergés. La vacuna de Pfizer-BioNTech ha de passar l'últim examen de l'Agència Europea del Medicament (EMA) aquest dilluns, i posteriorment la Comissió Europea té previst acceptar-la en temps rècord i començar el repartiment. La campanya de vacunació s'iniciarà a la UE els dies 27, 28 i 29 de desembre, segons va anunciar la presidenta de la CE, Ursula von der Leyen, amb les dosis distribuint-se als estats el 26. El govern espanyol va prometre enviar les primeres vacunes a unes 50 localitzacions arreu d'Espanya el primer dia, el 27, quan el ministre Salvador Illa va dir que començaria la campanya.
Vergés ha assegurat que "és normal que la gent tingui dubtes" sobre la covid-19 i les vacunes, però ha remarcat que hi haurà molta informació. Segons Vergés, la vacuna "és una cosa molt positiva, dona esperança de que això s'acabarà més d'hora que tard i que els esforços tenen sentit". "No ens fem un tret al peu just abans de guanyar la guerra", ha remarcat, en referència als antivacunes.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Dos ferits en un accident entre un cotxe i un patinet a Covadonga
-
Sabadell
Multen amb 600 euros una persona per llençar deixalles fora dels contenidors a la Planada
-
Sabadell
FOTOS | Crema un contenidor a Can Puiggener
-
Sabadell
La detecció dels infants amb TEA, cada cop més precoç i efectiva
-
Sabadell
Quan l'empatia es converteix en la millor eina per 'obrir-se al món': "Costa que les persones amb autisme creïn vincles i ho hem aconseguit"
-
Sabadell
Salut retarda la vacunació contra la grip i posa el focus en els docents: "Aquest curs ho he agafat tot"