ARA A PORTADA
-
FOTOS | El calendari de la UES que permet conèixer com era Sabadell durant el segle passat Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Missió sanitària Sabadell-Guinea: "Els hospitals bons estan buits i els controla el govern" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La grip amenaça i l’atenció primària de Sabadell aguanta el pols: "Prevenció i corresponsabilitat" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Indignació pel vehicle que continua abandonat a la llera del Ripoll un mes i mig després: "És una vergonya!" Jan Cañadell Puigmartí
El Govern preveu posar en marxa la reobertura a partir del 26 d'abril si els indicadors acompanyen
- Una furgoneta que circulava per la vorera atropella un home que sortia del seu portal
Publicat el 17 d’abril de 2021 a les 10:25
Actualitzat el 17 d’abril de 2021 a les 10:28
El Govern preveu posar en marxa un procés de reobertura a partir del 26 d'abril si els indicadors acompanyen. El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha defensat la pròrroga de set dies del confinament comarcal per consolidar l'estabilització de les dades epidemiològiques i de pressió assistencial i, fins i tot, entrar en una situació de regressió als hospitals. "Aquests set dies els necessitem", ha dit Ramentol, que ha recalcat que no es poden plantejar processos d'obertura fins que no es constati "de manera fefaent" que s'ha superat el pic de contagis i de pressió assistencial. Sí que ha constatat que no hi ha hagut una explosió de casos per Setmana Santa, però ha remarcat que els centres sanitaris han hagut de fer desprogramacions.
El Govern ha confirmat en roda de premsa aquest divendres que allarga set dies les mesures vigents davant de la covid-19, entre les quals el confinament comarcal, a partir de dilluns, que és quan vencia l'última resolució. Els responsables de Salut han argumentat que cal "doblegar" el creixement de casos que s'ha produït en les darreres setmanes ara que sembla que comença a produir-se una "certa" estabilització.
La idea del Govern és, si els indicadors de la pandèmia ho permeten, poder reprendre les mesures de reobertura a partir del dilluns 26 d'abril, després que es quedessin "en stand-by" fa unes setmanes, ha assenyalat Ramentol, després que s'haguessin de tornar a endurir per la situació a les UCI i l'augment de casos. El secretari general de Salut ha afegit que la voluntat és "donar previsibilitat" als sectors afectats i a la ciutadania.
El conseller d'Interior en funcions, Miquel Sàmper, també s'ha mostrat satisfet de l'evolució de les dades epidemiològiques, i recordant que ja incorporen "gairebé la totalitat" de la Setmana Santa. "La mobilitat no era el problema", ha admès, "era fer les coses ben fetes". Així ha assegurat que malgrat les sancions per incompliment del confinament nocturn i perimetral, o la imatge de les festes il·legals, "el gran gruix de la ciutadania ha complert". Ramentol també ha agraït la resposta de la ciutadania, així com dels principals sectors afectats i dels professionals sanitaris.
Sàmper ha reconegut que, per alguns, la línia que s'està seguint no és prou "agosarada", però ha insistit que val més no fer "cap pas endavant", que no pas "fer-ne dos enrere". En aquest sentit, ha volgut fer arribar un missatge de tranquil·litat a la ciutadania, subratllant que s'està perfilant el pla de reobertura. "Hi ha molts sectors afectats, com per exemple el de l'oci nocturn, o el dels parcs d'atraccions", ha apuntat, "es treballa per poder obrir com més aviat possible, quan les dades ho permetin, amb passos segurs".
Notícies recomenades
-
Sabadell
Els voluntaris, engranatges de la protectora d’animals de Sabadell: "És la forma més maca de sanar"
-
Sabadell
Els Mossos intercepten 300 plantes de marihuana cultivades dins d'un local del Centre
-
Sabadell
El claustre de l'institut Pau Vila de Sabadell diu 'no' a una nova iniciativa d'avaluació d'Educació
-
Sabadell
Policia Municipal i Mossos reforcen la seguretat per la campanya de Nadal
-
Sabadell
L'epicentre del Nadal a Sabadell, a les fosques uns minuts per una avaria de mitjana tensió
-
Sabadell
Els boscos i el Ripoll, desèrtics: així es viuen les restriccions de la pesta porcina africana a Sabadell