ARA A PORTADA
-
Les últimes tombes trobades del segle X, noves pistes per conèixer els nostres avantpassats? Marc Béjar Permanyer
-
-
Indra confia en la indústria vallesana per desenvolupar solucions als sectors de la defensa i aeroespacial Manel Camps
-
"Metges m'han dit: 'Ets una merda d'home, amb aquesta malaltia de dones'". Testimonis de la fibromiàlgia parlen del fort estigma Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
El Govern preveu posar en marxa la reobertura a partir del 26 d'abril si els indicadors acompanyen
- Una furgoneta que circulava per la vorera atropella un home que sortia del seu portal
Publicat el
17 d’abril de 2021 a
les 10:25
Actualitzat el
17 d’abril de 2021 a les
10:28
El Govern preveu posar en marxa un procés de reobertura a partir del 26 d'abril si els indicadors acompanyen. El secretari general de Salut, Marc Ramentol, ha defensat la pròrroga de set dies del confinament comarcal per consolidar l'estabilització de les dades epidemiològiques i de pressió assistencial i, fins i tot, entrar en una situació de regressió als hospitals. "Aquests set dies els necessitem", ha dit Ramentol, que ha recalcat que no es poden plantejar processos d'obertura fins que no es constati "de manera fefaent" que s'ha superat el pic de contagis i de pressió assistencial. Sí que ha constatat que no hi ha hagut una explosió de casos per Setmana Santa, però ha remarcat que els centres sanitaris han hagut de fer desprogramacions.
El Govern ha confirmat en roda de premsa aquest divendres que allarga set dies les mesures vigents davant de la covid-19, entre les quals el confinament comarcal, a partir de dilluns, que és quan vencia l'última resolució. Els responsables de Salut han argumentat que cal "doblegar" el creixement de casos que s'ha produït en les darreres setmanes ara que sembla que comença a produir-se una "certa" estabilització.
La idea del Govern és, si els indicadors de la pandèmia ho permeten, poder reprendre les mesures de reobertura a partir del dilluns 26 d'abril, després que es quedessin "en stand-by" fa unes setmanes, ha assenyalat Ramentol, després que s'haguessin de tornar a endurir per la situació a les UCI i l'augment de casos. El secretari general de Salut ha afegit que la voluntat és "donar previsibilitat" als sectors afectats i a la ciutadania.
El conseller d'Interior en funcions, Miquel Sàmper, també s'ha mostrat satisfet de l'evolució de les dades epidemiològiques, i recordant que ja incorporen "gairebé la totalitat" de la Setmana Santa. "La mobilitat no era el problema", ha admès, "era fer les coses ben fetes". Així ha assegurat que malgrat les sancions per incompliment del confinament nocturn i perimetral, o la imatge de les festes il·legals, "el gran gruix de la ciutadania ha complert". Ramentol també ha agraït la resposta de la ciutadania, així com dels principals sectors afectats i dels professionals sanitaris.
Sàmper ha reconegut que, per alguns, la línia que s'està seguint no és prou "agosarada", però ha insistit que val més no fer "cap pas endavant", que no pas "fer-ne dos enrere". En aquest sentit, ha volgut fer arribar un missatge de tranquil·litat a la ciutadania, subratllant que s'està perfilant el pla de reobertura. "Hi ha molts sectors afectats, com per exemple el de l'oci nocturn, o el dels parcs d'atraccions", ha apuntat, "es treballa per poder obrir com més aviat possible, quan les dades ho permetin, amb passos segurs".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Queixes per la calor i les avaries a l’Albada: famílies i treballadors denuncien temperatures de fins a 36 graus
-
Sabadell
Tanquen les dues botigues Video Oca de Sabadell
-
Sabadell
Els Comuns reivindiquen a Sabadell el seu paper clau en l’acord de pressupostos amb el Govern
-
Sabadell
L'esplai Xivarri celebra una nova edició de la seva festa major: "Hi està tothom convidat!"
-
Sabadell
La Fundació Impulsa celebra el final de curs: "M'ha ajudat molt"
-
Sabadell
FOTOS | Reconeixement institucional als 25 anys de la Protecció Civil de Sabadell BRAVO