ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
Pengen ninots en un pont de Sabadell amb els logos dels partits independentistes

- Una furgoneta que circulava per la vorera atropella un home que sortia del seu portal
Publicat el 19 d’abril de 2021 a les 17:44
Actualitzat el 19 d’abril de 2021 a les 17:59
El col·lectiu independentista L'Estaca ha reivindicat aquest matí l'acció de penjar ninots en diversos ponts amb els logos dels tres partits independentistes: ERC, JxCat i la CUP. A través d'un comunicat, on s'han atribuït la protesta, el col·lectiu exigeix l'acord dels partits independentistes i l'aixecament de la DUI. Un dels ponts on s'ha realitzat l'acció, segons els Mossos, està situat a Sabadell.
"El poble va votar i va deixar clar que vol la independència, i sense perdre més temps exigim el compliment de les seves demandes", afegeixen. Els ninots, retirats pels Mossos a mig matí, anaven acompanyats d'una pancarta on es llegia: "Primer avís. Volem la independència". També recordaven que els tres partits van sumar el 52% dels vots a les darreres eleccions.
Els ninots també s'han penjat en ponts de diverses carreteres del territori, als termes municipals de Vic, Gurb, Malla, Voltregà, Vallbona d'Anoia, Gelida, Amer, Serinyà, Palol de Revardit, Rubí, Cassà de la Selva, Girona o Viladrau.
L'Estaca ja ha realitzat altres accions en els darrers mesos. Va sabotejar dos repetidors de telecomunicacions la nit anterior a les eleccions a Girona i Lleida. També ha cremat i boicotejar radars de les carreteres i han fet pintades a les instal·lacions de Correus.
Investigació oberta
Els Mossos han retirat els ninots i les pancartes i han anunciat que obriran una investigació per esbrinar els fets.
L'acció reivindicada per l'Estaca és similar a la que va tenir lloc el desembre del 2017 quan van aparèixer ninots penjats cap per avall amb els logotips de Cs, el PP i el PSC.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell