La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
ARA A PORTADA
-
Multa i tancament parcial de la Nova Creu Alta per la invasió de camp en l'ascens del CE Sabadell Redacció
-
"No hi ha hagut cap incident seriós": un centenar d'avisos als Bombers per Sant Joan a Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Cau un cotxe amb quatre ocupants a les vies del tren al costat de l'Aeroport de Sabadell Redacció
-
Vivac, escalivada i una muntanya màgica: com Jaume Monmany va portar la Flama del Canigó a Sabadell Aleix Pujadas Carreras
-
VÍDEO | Així és la Martina Gutiérrez, que ha tret la millor nota de la Selectivitat de Sabadell: "Em va trucar la consellera" Sergi Gonzàlez Reginaldo
Sabadell registra el risc de rebrot més alt de tota la pandèmia
Els contagis s'han multiplicat per nou en l'última setmana i, en conseqüència, s'han disparat tots els indicadors, menys l'hospitalari
- Les obres del parc del Nord començaran a la tardor i acabaran a finals de l'any que ve
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
05 de juliol de 2021 a
les 11:56
Actualitzat el
05 de juliol de 2021 a les
16:05
El risc de rebrot a Sabadell ha assolit el nivell més alt des de l'inici de la pandèmia de la Covid-19 a la ciutat. Després d'una setmana creixent a un ritme vertiginós, avui dia la gràfica de la situació del coronavirus a la ciutat parla per si sola, que no és un cas aïllat sinó que reflecteix el que passa a tot el país. Al nostre municipi, els contagis s'han multiplicat per nou en una setmana, sempre segons les dades del Departament de Salut.
Superades quatre onades, el passat 15 de juny aquest indicador va tocar fons, a 37,1 punts. Aleshores, el risc era baix, fita que no s'assolia des de l'abril del 2020 gràcies al confinament estricte. Però des de mitjans del mes passat, el risc de rebrot ha agafat força i del 23 de juny a l'1 de juliol va passar de 73,8 punts a 1.167, un increment del 1.481%. La celebració de Sant Joan, el relaxament de les restriccions i de l'ús de la mascareta així com la reobertura de l'oci nocturn són els principals factors que haurien causat aquest increment, segons els experts.
La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | La revetlla de Sant Joan a Sabadell, en imatges
-
Sabadell
Relleu a la presidència de la UES: Xavier Oller substitueix Josep Maria Manyosa
-
Sabadell
Nou toc d'atenció a Fuoli, aquest cop, des de la Moncloa
-
Sabadell
Crema una zona forestal al costat de la Masia de Can Deu
-
Sabadell
Les pastisseries de Sabadell tanquen un Sant Joan amb vendes a l'alça i la coca de crema guanyant terreny
-
Sabadell
Una sabadellenca, entre les millors notes de la Selectivitat 2026 a Catalunya