La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
ARA A PORTADA
-
Hi haurà pantalla gegant a Sabadell per al Mundial? Sílvia Fernández Sequero | Marc Segarra Rodríguez
-
-
Alerten de la presència de caravanes habitades permanentment a Can Gambús: "Se'ls hauria d'ajudar" Jan Cañadell Puigmartí
-
El síndic avisa que "els problemes de convivència no tenen colors polítics" i "la ciutat necessita menys confrontació" M.O.
-
La Bolle s'acomiada de Sabadell després de 43 anys sent una extensió de l'Escola Pia: "Ha estat el nostre gran motor" Marta Ordóñez
Sabadell registra el risc de rebrot més alt de tota la pandèmia
Els contagis s'han multiplicat per nou en l'última setmana i, en conseqüència, s'han disparat tots els indicadors, menys l'hospitalari
- Les obres del parc del Nord començaran a la tardor i acabaran a finals de l'any que ve
- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el
05 de juliol de 2021 a
les 11:56
Actualitzat el
05 de juliol de 2021 a les
16:05
El risc de rebrot a Sabadell ha assolit el nivell més alt des de l'inici de la pandèmia de la Covid-19 a la ciutat. Després d'una setmana creixent a un ritme vertiginós, avui dia la gràfica de la situació del coronavirus a la ciutat parla per si sola, que no és un cas aïllat sinó que reflecteix el que passa a tot el país. Al nostre municipi, els contagis s'han multiplicat per nou en una setmana, sempre segons les dades del Departament de Salut.
Superades quatre onades, el passat 15 de juny aquest indicador va tocar fons, a 37,1 punts. Aleshores, el risc era baix, fita que no s'assolia des de l'abril del 2020 gràcies al confinament estricte. Però des de mitjans del mes passat, el risc de rebrot ha agafat força i del 23 de juny a l'1 de juliol va passar de 73,8 punts a 1.167, un increment del 1.481%. La celebració de Sant Joan, el relaxament de les restriccions i de l'ús de la mascareta així com la reobertura de l'oci nocturn són els principals factors que haurien causat aquest increment, segons els experts.
La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
La principal raó per la qual augmenten tots els indicadors són els contagis. La setmana del 25 de juny a l'1 de juliol, a Sabadell n'hi va haver nou vegades més que l'anterior, del 18 al 24 de juny. Es va passar de 63 a 589 positius en set dies (+834,9%). La mitjana d'edat dels positius és de 26,2 anys, mentre que la setmana anterior era de 40,9 anys.
En canvi, tot i tenir aquest augment de contagis, la setmana passada no va morir cap sabadellenc per coronavirus, però l'anterior van morir dues persones. Prova que la vacunació fa efecte entre les capes més vulnerables de la societat, que són les que van patir més els efectes de la pandèmia en les onades anteriors, quan encara no hi havia la vacuna que hi fes front. Tanmateix, els efectes de la vacunació es noten a l'hospital Taulí, on tot i aquest augment de casos, si bé s'hi ha notat un increment de pacients, no té res a veure amb mesos enrere. El divendres passat hi havia 21 ingressats amb Covid-19, 17 dels quals a planta i 4 a l'UCI.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La biblioteca Vapor Badia i la plaça de Gernika, nous refugis climàtics
-
Sabadell
Xoca el cotxe contra un fanal, dona positiu en el test de drogues i acaba traslladat a l'hospital
-
Sabadell
Obert el nou aparcament gratuït de 68 places a Can Feu
-
Sabadell
La Diputació subvenciona amb 348.000 euros l'adequació de l'antic Museu del Gas
-
Sabadell
FOTOS | Docents i famílies del Vallès tallen la Gran Via en una mobilització contra el tancament de línies
-
Sabadell
FOTOS | Nova fase d'obres de la ronda de Collsalarca: consulta quins carrers estan afectats