ARA A PORTADA
-
Sabadell Una nova generació de policies a Sabadell: "No hem de fer por. Abans de fotre un cop amb una destral, tenim la mediació" Albert Acín Serra
-
Sabadell Un nou restaurant aterra a l'Eix Macià i reobre un dels mòduls de restauració inactius Marta Ordóñez
-
Diners El BBVA supera els 6.000 milions de benefici net durant el primer semestre del 2026 Agències | Marc Béjar
- Sabadell impulsarà un pla per enretirar el cablejat aeri de la ciutat
Publicat el
06 de juliol de 2021 a
les 18:34
Actualitzat el
07 de juliol de 2021 a les
10:07
El ple municipal de Sabadell recuperarà la presencialitat el pròxim mes de setembre, després d'haver-se celebrat ininterrompudament de manera telemàtica des del mes de juliol de l'any passat.
L'anunci l'ha fet l'alcaldessa de Sabadell, Marta Farrés, en el ple d'aquest dimarts, després de les queixes de les últimes setmanes per part de l'oposició. Farrés ha afirmat que "el setembre el sistema de ventilació estarà a punt" i que, gràcies a aquesta millora tècnica, el ple podrà tornar a ser presencial.
Fins ara, l'executiu de Marta Farrés ha expressat que són partidaris de tornar a la presencialitat, però ha al·legat que hi ha informes de riscos laborals que ho desaconsellen. El principal problema que sosté el Govern és que, actualment, la sala de plens no compta amb un mecanisme de ventilació que permeti celebrar les sessions de manera segura.
Les primeres veus que van reclamar recuperar la presencialitat van venir de Ciutadans, "per evitar una pèrdua de qualitat democràtica". Des d'ERC, el portaveu de la formació, Gabriel Fernàndez, afirma que el Govern no ha volgut desvirtualitzar el ple "per comoditat" davant "de l'empobriment de l'acció de control del debat i de la participació". La Crida afirma que al Govern li resulta "molt còmode no haver-se de trobar cara a cara amb els col·lectius que es troben per fer sentir la seva veu davant l'Ajuntament". Des de Junts per Sabadell, Lluís Matas va plantejar que es condicionés un altre espai o que en el ple hi hagi una màquina que purifiqui l'aire.
Durant el ple d'aquest dimarts el Govern ha mantingut la seva postura davant les crítiques de les últimes setmanes afirmant que "es garanteixen els drets democràtics de sobres".
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un nou incendi a Sabadell mobilitza una desena de dotacions dels Bombers
-
Sabadell
Reclamen una oficina per captar paradistes abans de l’obertura del futur Mercat de Campoamor
-
Sabadell
Sabadell reforça el manteniment dels espais verds amb equips de cap de setmana
-
Sabadell
FOTOS | Així es va viure des de dins l'actuació dels Bombers en l'incendi de Can Roqueta
-
Sabadell
VÍDEO | Aparatós incendi en una fàbrica de Can Roqueta de Sabadell
-
Sabadell
Veïns de Can Puiggener reclamen més vigilància per botellots a la Gran Via