ARA A PORTADA
-
Sabadell Després del reglament dels mòbils, ara toca el de la IA: les escoles de Sabadell hi veuen oportunitats, però amb restriccions Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Sabadell Un de cada cinc alumnes de Sabadell comença el curs amb beca menjador i 1.800 sol·licituds es queden sense ajut Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Els metges faran vaga amb data d'inici, però no de final: "Estem en semiesclavatge" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
- Els sabadellencs de més de 40 anys es poden vacunar sense cita al punt mòbil del Mercat de Zona Hermètica fins a les 14 h
Publicat el
08 de juliol de 2021 a
les 18:38
Actualitzat el
09 de juliol de 2021 a les
10:39
Les autoescoles de Sabadell tenen, des de fa anys, una llarga llista d'espera perquè els i les alumnes puguin examinar-se dels diferents permisos de conduir. Aquesta retenció en les examinacions va tocar màxims històrics el mes de novembre de l'any passat, quan hi havia –només a Sabadell– 6.502 persones pendents de treure's el carnet de conduir.
Aquests retards es produeixen des de fa entre 7 i 8 anys, tal com apunta Marc Nadal, gerent de l'Autoescola l'Asfalt. Nadal afirma que el principal motiu d'aquests retards és la falta de personal a la Direcció General de Tràfic (DGT): "El problema és la falta d'efectius d'examinadors". D'aquesta manera, no creu que la pandèmia hagi afectat aquests retards: "Com a molt pot haver afectat en el sentit que en l'últim any hi ha hagut moltes baixes laborals per part dels examinadors". Tot i que reconeix que s'ha incrementat la periodicitat dels exàmens amb un nou sistema i una programació més fixa, atribueix aquesta fita a les autoescoles: "Les autoescoles pràcticament vam haver d'obligar la DGT a fer aquest canvi".
El Joan, administratiu a l'Autoescuela Survial, afirma que en els últims dos anys els retards sempre han estat presents i ho atribueix a un doble problema: "La pandèmia ho ha endarrerit, però per part de la DGT falta de tot, sobretot examinadors". Anant més enllà, culpa aquest ens públic dels problemes per examinar-se que tant autoescoles com alumnes pateixen des de fa anys: "Hem de conscienciar la població que les autoescoles no tenim el problema. Nosaltres volem que els alumnes tinguin el carnet com més aviat millor. Però no podem perquè depenem d'una administració pública –la DGT– que ens té contra les cordes". Com a dada exemplificadora, explica que ara mateix hi ha entre 3 i 4 mesos de llista d'espera per presentar-se a l'examen de conduir a Sabadell, ja que és la DGT qui marca el nombre de places en cada convocatòria.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Rodalies estrena una nova app amb informació dels trens en temps real
-
Sabadell
L’Audiència jutja dos presumptes casos de tràfic de drogues a Sabadell
-
Sabadell
La Plana del Pintor reclama ser un barri "de primera" durant la seva Festa Major
-
Sabadell
Prendre el vermut a l’Eix Macià: el ressorgiment d’una zona icònica de Sabadell
-
Sabadell
Sabadell tindrà una nova Oficina d'Atenció Ciutadana de la Generalitat a principis del 2027
-
Sabadell
FOTOS | Unes 180 persones celebren la Diada amb els Ballesteros