ARA A PORTADA
-
-
Sabadell posa la primera pedra de 108 pisos assequibles de Can Gambús i reivindica més suport per ampliar el parc públic Marta Ordóñez
-
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats" Jan Cañadell Puigmartí
-
-
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis Ana López
Togores i el bosc de Can Deu, en elevat risc d’incendi
- Moren 7 persones per Covid en una setmana al Taulí, que activa el Frontal pels nous casos
Publicat el 26 de juliol de 2021 a les 20:24
Actualitzat el 27 de juliol de 2021 a les 08:59
Risc d’incendi elevat a Sabadell. La sequera de la vegetació a la comarca, la concentració d’efectius i voluntaris a la Conca de Barberà i l’Anoia i l’estat de la massa forestal situen el Vallès Occidental en el nivell 2 del pla Alfa. “El bosc no està preparat”, alerta Josep Hervás, cap d’intervenció d’ADF Sabadell. Si bé la ciutat no té una extensa massa forestal, aquest any els experts han marcat en vermell dues zones: Togores i el bosc de Can Deu són dos punts especialment crítics a Sabadell, on els voluntaris concentren la vigilància i la prevenció diària. “Són zones molt transitades i susceptibles de patir un incendi”, alerta Hervás.
De fet, l’ADF destaca que són les negligències humanes les principals causants dels incendis forestals: “Burilles mal apagades, llumins... no es pot abaixar la guàrdia”, destaca el voluntari. Els experts fan una crida a la prudència i la responsabilitat als boscos perquè un descuit no es converteixi en una catàstrofe.
A Sabadell, cada tarda els voluntaris recorren les zones boscoses a sobre de –com a mínim–un vehicle. Són 35 els voluntaris que protegeixen el rodal de la ciutat, que aquest any han decidit prestar especial atenció a les zones forestals de la ciutat per evitar que es reprodueixi la situació de l’Anoia. Si bé és cert que el rodal de la ciutat té una menor massa forestal que altres termes municipals, Hervás assenyala que hi ha molta pressió als voltants de Sabadell. Sant Llorenç Savall, Castellar del Vallès i Pedra-Santa (Sentmenat) són punts molt crítics –i propers a la nostra ciutat–.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Els cribratges de càncer de mama de Sabadell "sí que funcionen", però hi ha "un 30% de dones que no s'hi presenten"
-
Sabadell
Es deixa una olla al foc i obliga a mobilitzar els Bombers
-
Sabadell
Per què el teu cotxe no arrenca després de tres dies aparcat i com solucionar-ho
-
Sabadell
Una avaria en una escomesa deixa sense aigua més de 300 veïns durant dues hores
-
Sabadell
L'Outlet de CIPO recapta 30.000 euros per finançar el projecte 'Sobre rodes'
-
Sabadell
Veïns de Sabadell: "Ens cal un caixer automàtic al barri"