
Ara a portada
-
-
Diners Escepticisme i preocupació davant la decisió de la CNMC a l'opa del BBVA al Banc Sabadell Redacció
-
Diners El sector tèxtil, dels més afectats per l'aturada elèctrica: "Estàvem en el punt més àlgid d’activitat de la fàbrica” Manel Camps
-
-
Castellar del Vallès El projecte constructiu del BRCat Sabadell-Castellar, en una fase "molt avançada" Marc Béjar Permanyer
Bars per Festa Major: bona caixa, però sense eufòria
La facturació es dispara a 8 de cada 10 establiments cèntrics i de l’Eix Macià durant les festes de Sabadell, segons un sondeig del Gremi d’Hostaleria per al D.S.

- L’AP-7 aixeca barreres, 52 anys després
Publicat el 26 d’agost de 2021 a les 08:00
Actualitzat el 27 d’agost de 2021 a les 11:42
Setembre, fi de les vacances. I una excusa ideal per tornar a la ciutat amb ganes: la Festa Major. Sabadell recupera part de la programació dos anys després, però ho fa en un format atípic amb grans activitats suspeses i la cita prèvia com a condició sine qua non. Aquesta celebració no només animava anualment parcs i places, també les terrasses de bars i restaurants de la ciutat, que feien l’agost a primers de setembre.
Els restaurants de Sabadell vivien la Festa Major com un dels millors moments de l’any. “Els locals més propers a les activitats feien caixa aquests dies”, assegura Jordi Roca, president del Gremi Comarcal d’Hostaleria i Turisme de Sabadell. I és que la ciutat es convertia en un pol d’atracció no només per a gent dels diversos barris, sinó també atreia veïns de municipis propers. El sector preveu més feina també durant aquests dies, però no espera assolir les xifres del 2019, que, en alguns casos, doblaven les d’un cap de setmana qualsevol. “Seran tres dies potents per a l’hostaleria. Però no esperem cap bogeria”, sosté Roca.
Són els establiments més propers a la programació de Festa Major els que, generalment, fan més caixa i en la majoria de casos aconsegueixen doblar (i fins i tot quadruplicar) la facturació de qualsevol altre cap de setmana. Si bé el 80% dels establiments cèntrics i de l’Eix Macià es beneficien de la festivitat, l’eufòria de Festa Major també es trasllada als locals més llunyans: la meitat aconsegueix atrapar més clientela durant els tres dies, segons els resultats d’una enquesta que ha elaborat el Gremi per al Diari de Sabadell.
En total, un 68% dels establiments de Sabadell se’n beneficien i el consum a bars i restaurants de la ciutat augmenta un 50% de mitjana. Ara, però, sense el tradicional corre-bars, concerts, la fira d’atraccions o la cultura popular passejant pels carrers, les expectatives dels restauradors han quedat diluïdes.
