ARA A PORTADA
-
Sabadell Les obres dels 108 pisos de lloguer assequible de Can Gambús avancen amb un 10% d'execució Sílvia Fernández Sequero
-
-
Sabadell La protesta contra les hores extres, als CAP: "Tenim 12 minuts per pacient i n'acabem encabint tres en aquest temps" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell VÍDEO | Tres detinguts per assaltar de nit una farmàcia de la Creu Alta i endur-se dues caixes registradores S. G. i A. A.
-
Sabadell Una unitat per tractar afectats per l'amiant: "Els 300 casos que controlem, la majoria antics treballadors de fàbriques, són només la punta de l'iceberg" Sergi Gonzàlez Reginaldo
- L'Ajuntament destina 2,5 milions d'euros per acabar el parc de les Aigües l'any vinent
Publicat el
29 d’agost de 2021 a
les 08:00
Actualitzat el
27 d’agost de 2021 a les
20:56
“La vacuna ha salvat moltes vides”, assegurava el cap de Malalties Infeccioses del Taulí, Manel Cervantes, en una entrevista amb el Diari. Si bé s’han pogut detectar alguns efectes secundaris, “la majoria lleus”, l’evidència és que la vacuna ens protegeix. “El que sí que podem afirmar és que la protecció de les vacunes és molt alta”, afirmava Cervantes.
Les dades corroboren l’eficàcia de la vacuna: actualment hi ha 24 pacients ingressats per Covid-19 a l’UCI del Taulí, que ocupen la meitat dels llits de cures intensives. En el pitjor dels moments es van haver d’atendre 80 pacients a aquesta unitat.
Les dades del juliol també apunten a la incidència positiva de la vacunació: el 70% dels pacients que van ingressar a l’UCI per Covid no havien rebut cap dosi del vaccí. El 30% disposava d’una dosi, i només s’ha donat un cas –una persona amb patologia prèvia– que ja havia rebut la pauta completa de vacunació.
També s’ha frenat en sec la mortalitat al Taulí: durant el mes de juliol –quan es registrava el pic de la cinquena onada– es van comptabilitzar una vintena de defuncions al Taulí, una xifra molt allunyada dels mesos d’abril o maig, quan se n’havien arribat a registrar un centenar.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un nou vehicle permetrà recuperar la cobertura telefònica després d'incendis o apagades
-
Sabadell
FOTOS | Així són els nous jocs de l'àrea infantil de Can Gambús
-
Sabadell
"Hauria de ser gratuïta tot el mes": dues setmanes sense pagar la zona blava, què en pensen els conductors?
-
Sabadell
Dos ferits en un accident entre un cotxe i un patinet a Covadonga
-
Sabadell
Sabadell activa la prealerta Inuncat per la previsió de pluges intenses
-
Sabadell
Multen amb 600 euros una persona per llençar deixalles fora dels contenidors a la Planada