
Ara a portada
-
-
-
Diners El sector tèxtil, dels més afectats per l'aturada elèctrica: "Estàvem en el punt més àlgid d’activitat de la fàbrica” Manel Camps
-
Sabadell FOTOS | Gran homenatge a les accions heroiques dels Mossos: "Gràcies per ser-hi sempre" Redacció
-
Castellar del Vallès El projecte constructiu del BRCat Sabadell-Castellar, en una fase "molt avançada" Marc Béjar Permanyer
Un de cada quatre comerços de l’avinguda Barberà, inactiu

- La peça principal del cas Mercuri queda a punt de judici
Publicat el 07 d’octubre de 2021 a les 19:25
Actualitzat el 07 d’octubre de 2021 a les 19:26
Un 24% dels establiments de l’avinguda de Barberà tenen la persiana abaixada. Són 38 els locals que estan inactius a la principal artèria comercial que uneix el barri de la Creu de Barberà amb l’Eixample, segons un estudi de camp realitzat pel Diari el mes d’octubre. No és una situació nova, ni derivada de la pandèmia: “Ja fa temps que aquesta xifra es manté. A l’avinguda, hi ha zones més comercials que d’altres”, explica Montse Navarro, des de l’associació Sabadell Comerç Creu.
Els comerciants creuen que és un eix molt atractiu per obrir botigues d’autor: “Ara, concentra la major part de l’activitat comercial del sud”, explica Navarro. Les dades li donen la raó. Set de cada deu les botigues obertes a l’avinguda de Barberà són exclusives d’aquesta zona, mentre que només el 29,5% correspon a grans cadenes de marca.
“És un bon lloc per al petit comerciant i hi ha una clientela molt fidel”, coincideixen l’Antonia i l’Ainoa, botigueres de dos establiments de l’avinguda. El perfil comercial és similar al de Sol i Padrís (79% de comerç propi) i al de l’avinguda de Matadepera de Ca n’Oriac (72,5%), que també conserven el comerç d’autor per davant del clonatge comercial.
[caption id="attachment_197417" align="aligncenter" width="700"]
Un tram de l’avinguda de Barberà / lluís franco[/caption]
