ARA A PORTADA
-
-
Sabadell Unes rebaixes d'estiu tocades per la calor a Sabadell: "Els carrers estaven buits fins les set de la tarda" Marta Ordóñez
-
-
Sabadell El Meteocat alerta de pluges intenses en les pròximes hores a Sabadell: consulta la previsió Marc Béjar Permanyer | Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell VÍDEO | Cremen set contenidors en menys de deu minuts al mateix carrer, a Sabadell Jan Cañadell Puigmartí
El CAP Sant Fèlix obre una unitat per acompanyar les persones trans
Sabadell
Actualment hi ha unes 500 persones de la Metropolitana Nord en procés de trànsit cap a la identitat sentida
- Quatre de cada deu sabadellencs ja ha rebut la tercera dosi de la vacuna contra la Covid
Publicat el
24 de gener de 2022 a
les 11:12
Actualitzat el
24 de gener de 2022 a les
13:20
El CAP Sant Fèlix de Sabadell ha posat en marxa la Unitat de Trànsit de la Metropolitana Nord. Aquest nou servei multidisciplinari té per objectiu atendre i acompanyar les persones trans en les seves necessitats, tant des d'una perspectiva mèdica com quirúrgica, psicològica i social.
Actualment, hi ha unes 500 persones d'aquesta àrea territorial en procés de trànsit cap a la identitat sentida. Fins ara el servei es prestava a Barcelona i així es pretén apropar-lo a la ciutadania tant dels Vallesos com el Barcelonès nord i el Maresme, que podran seguir el seu procés a Sabadell.
Situada a la 4a planta de l'edifici, des de la nova unitat es pretén acompanyar aquestes persones, així com sensibilitzar sobre la seva realitat i les seves necessitats, oferint una visió lliure d'estereotips i prejudicis, tal com explica l'Institut Català de la Salut (ICS) en un comunicat. Per accedir-hi, cal enviar un correu electrònic a l’adreça transitassirsabadell.mn.ics@gencat.cat o contactar-hi a través del CAP.
L’acompanyament inclou escolta activa, ajuda per iniciar o ajustar tractaments hormonals i assessorament sobre tractaments quirúrgics i activitats preventives i de promoció de la salut. També s’ofereix acompanyament psicoterapèutic, si es desitja, i participació en grups terapèutics com a complement al procés terapèutic i/o com a espai de socialització. Entre els professionals que presten el servei n'hi ha de medicina de família, ginecologia i obstetrícia, llevadora, treball social, psicologia i atenció a la ciutadania.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sabadell puja al tren de la mobilitat sostenible amb un ampli programa d’activitats
-
Sabadell
FOTOS | Un camió perd el remolc en plena carretera i obliga a tallar un carril a la B-124
-
Sabadell
Intervenció dels Bombers per un problema a la façana d’un edifici de l’avinguda de Matadepera
-
Sabadell
FOTOS | El Mercat de Campoamor ja és història: l'enderroc està enllestit
-
Sabadell
Junts, als seus dos exregidors: "Eren un bon llast. Han fet un Junts per Matas, no un Junts per Sabadell"
-
Sabadell
El Tribunal de Comptes rebutja els recursos dels encausats pel 'procés', entre ells el sabadellenc Josep Manuel Suàrez