
ARA A PORTADA
Estudiar després dels 55 anys a Sabadell

- Xavi Guisado: des de fa 40 anys, al capdavant del bar idoni en el racó ideal
Publicat el 17 de febrer de 2022 a les 07:03
Actualitzat el 17 de febrer de 2022 a les 11:32
Art i literatura, ciències, criptomonedes, salut. El temari és divers i les ganes d’aprendre, inesgotables. L’Aula d’Extensió Universitària de Sabadell, una associació cultural que difon la cultura de l’àmbit universitari a gent de més de 55 anys i tutelada per la UAB, forma actualment 1.165 alumnes a la nostra ciutat. Tot i que aquesta dada s’ha vist alterada per la pandèmia, amb una caiguda anual de l’11,6% d’estudiants, Esteve Font, president de l’Aula, en fa un bon balanç: “Tenen ganes d’aprendre, malgrat l’embat de la Covid. I van poder trencar amb les barreres digitals per continuar formant-se en línia”, apunta.
La gent gran suma un gran gruix de la població sabadellenca. La ciutat té 69.380 habitants més grans de 55 anys –i 40.481 que superen els 65–, segons les últimes dades del padró municipal. La gent en edat de jubilació representa dos de cada deu sabadellencs. “La gent gran és encara la gran oblidada”, apunta el psicòleg i sociòleg Jordi Berenguer, que incideix en la importància de mantenir la ment activa i estimular les inquietuds: “Les seves necessitats no han de quedar en segon terme”, afegeix.
[caption id="attachment_212140" align="aligncenter" width="700"]
L’Aula d’Extensió Universitària de Sabadell forma aquest curs 1.165 alumnes, de més de 55 anys / LL.F.[/caption]
De fet, Sabadell és la quarta gran ciutat més envellida de Catalunya, per darrere de Barcelona (21,5% de la població supera els 65 anys), l’Hospitalet del Llobregat (20,3%) i Badalona (18,9%). “Una ciutat com Sabadell ha de disposar d’una oferta cultural, educativa i d’oci potent per a la gent gran”, assenyala Berenguer, i enumera els beneficis de continuar la formació durant l’edat de jubilació, vinculats a l’endarreriment de possibles malalties neurodegeneratives.

Notícies recomenades
-
Sabadell Incendi a l'exterior d’un restaurant a Castellarnau
-
Sabadell En Comú Podem exigeix a la Generalitat que investigui l’origen dels abocaments al riu Ripoll
-
Sabadell Consulta el programa complet de la Festa Major de la Creu Alta
-
Sabadell Alguns carrers de Gràcia de Sabadell, sense enllumenat públic
-
Sabadell Helicòpters, avions i drons per combatre els incendis de tot el país des de Sabadell
-
Sabadell Els veïns del carrer de Prullans ja tenen data per al retorn a casa