ARA A PORTADA
-
Les cares que salven vides a Sabadell: sis professionals del SEM amb "molta vocació" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
La crònica i les fotos d'un matí d'agost des de l'ambulància: "Sabadell està ben atesa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
Irene Casado i Enric Arnella, de l'Astralpool CN Sabadell, plata al Mundial sub-20 Marc Segarra Rodríguez
-
El servei d'escombraries a Sabadell estaria garantit, en el cas de nul·litat del contracte amb Smatsa
ERC i la Crida van presentar una moció per tenir un pla de contingència en cas que s'anul·li la concessió

- El servei d'escombraries a Sabadell estaria garantit, en el cas de nul·litat del contracte amb Smatsa
Publicat el 02 de març de 2022 a les 10:59
Actualitzat el 02 de març de 2022 a les 13:53
El contracte entre l'Ajuntament de Sabadell i l'empresa de neteja i recollida de residus Smatsa podria ser declarat nul, per la Justícia arran del cas Mercuri o bé per una Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat. En el ple municipal de març, ERC i la Crida van presentar una proposta perquè el Govern municipal traci un pla de contingència per garantir que, en cas que la concessió quedi anul·lada, el servei es continuï prestant i es garanteixin els 400 llocs de treball. La moció va quedar aprovada, amb els vots favorables de Junts per Sabadell, ERC, Ciutadans, la regidora no adscrita Marta Morell, i l'abstenció del PSC.
Tant el regidor republicà Raul Garcia Barroso com la regidora de la Crida Nani Valero van expressar que la nul·litat del contracte és molt probable i van advertir dels efectes de la possibilitat en la prestació del servei per a la ciutat. Alhora, van recalcar que el pla de contingència per encarar "l'endemà de Smatsa" és necessari per assegurar la tranquil·litat de la plantilla de l'empresa. S'hi va sumar el portaveu de Ciutadans, Adrián Hernández, que va demanar la creació "d'una taula seriosa" que sigui una "garantia addicional per als treballadors".
El regidor Eloi Cortés va assegurar que el Govern municipal, abans que es presentés la proposta, ja estava preparat "davant les eventualitats que es poden produir". Va afegir que la llei ja preveu aquesta possibilitat: "Què passaria en cas de nul·litat? No hi ha un salt al buit. És un servei essencial que es continuaria prestant, amb les mateixes condicions abans no hi hagués un contracte nou. El pla de contingència està fet. Ja estem preparats", va asseverar. És per aquest motiu que, segons va confirmar, el PSC es va abstenir en la votació. Entre Govern municipal i ERC i la Crida es van intercanviar acusacions mútues d'instrumentalitzar políticament els treballadors.
Tant la regidora Morell com Junts per Sabadell van votar a favor de la moció, defensant que és convenient tenir un pla definit davant aquesta possibilitat.
Notícies recomenades
-
Sabadell Sabadell, entre els municipis avisats per "perill alt d'incendi", emmarcat en el Pla Alfa
-
Sabadell El correbars de la Festa Major de Sabadell d'aquest any ja té temàtica
-
Sabadell FOTOS | Les temperatures han assolit els 38,1 °C aquest cap de setmana a Sabadell
-
Sabadell Sabadell deixa empremta en la primera diada castellera nòrdica a Estocolm
-
Sabadell Com conviuen els sabadellencs amb l’onada de calor extrema?
-
Sabadell Ensurt per un incendi de matolls a Sabadell