ARA A PORTADA
Montse Font (Creu Roja): “Les seqüeles emocionals de la Covid són presents”
El voluntariat a l'entitat de Sabadell s’ha disparat un 78% després de la Covid
- Obituari de Sabadell del 4 d’abril de 2022
Publicat el 03 d’abril de 2022 a les 17:00
Actualitzat el 03 d’abril de 2022 a les 19:25
Quan va entrar a presidir Creu Roja Sabadell, era difícil intuir que es trobava davant d’un dels reptes més difícils que l’entitat havia d’assumir. I que hauria de deixar a una banda els projectes d’infància i acompanyament que volia impulsar a Sabadell. La Creu Roja va estar a primeríssima fila davant de l’altra cara de la Covid. La institució es va convertir –i s’ha refermat– en el punt d’amortització de l’impacte social de la Covid i el punt de suport de milers de famílies.
En concret, 40.158 persones van rebre atenció de la Creu Roja l’any 2020. I 76.000 l’any 2021. “Vam comprovar la nostra capacitat de reacció”, valora Montserrat Font, presidenta de Creu Roja Sabadell. Durant els primers moments de la pandèmia, la institució es va posar cap per avall: de ser una entitat amb projectes d’acompanyament a centrar-se en la pura tasca assistencial. L’emergència del moment ho requeria.
D’allò ja en fa dos anys. I les coses han canviat profundament. Parlem de la pandèmia en passat, però encara hi queden els seus efectes residuals. Quatre reflexions: Sabadell és ara més solidària. La Covid ha deixat seqüeles emocionals profundes. L’escletxa digital és la nova desigualtat post-Covid. I els casos de vulnerabilitat són ara més pronunciats. “L’emergència social no ha acabat pas”, assevera Font.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Mor Andreu Segura, conegut col·leccionista i tintinaire sabadellenc
-
Sabadell
Una taula rodona recorda el naixement de la revista 'Can Oriach'
-
Sabadell
La Marató de 3Cat beca un projecte d'investigació de Sabadell: "Serà una alternativa sanitària a tractaments actuals"
-
Sabadell
Nou espai de memòria als Tallers de l’Aviació Naval
-
Sabadell
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats"
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis