ARA A PORTADA
- L'OAR Gràcia sobreviu a una situació molt complicada a Sant Esteve (30-31)
Publicat el
21 d’abril de 2022 a
les 19:25
Actualitzat el
22 d’abril de 2022 a les
13:18
“L’habitatge està en crisi”. Amb aquesta reflexió arranca la primera jornada de debats que organitza SBD Cercle d’Entitats. Entitats civils de Sabadell reflexionen sobre l'estat de l'habitatge a la ciutat i demanen una solució en l'accés a l'habitatge.
“En els últims 30 anys, el preu de l’habitatge a Sabadell i Catalunya s’ha multiplicat per cent i els sous, per deu”, contextualitza Josep Llobet Bach, arquitecte. Per contrarestar-ho, apunten que l’administració local juga un paper clau. El 50% de sabadellencs que busca habitatge de compra no poden accedir al mercat, segons una de les conclusions del Pla Local de l’Habitatge (2019) que s’ha destacat durant la jornada.
De la seva banda, Enric Canet, director de relacions ciutadanes a Casal dels Infants, recorda que el dret a l’habitatge és social i cal que sigui “un dret fonamental”, que remarca que hi ha famílies que no poden fer-se càrrec d’un lloguer social.
“L’habitatge és la garantia d’accés a serveis, al treball, a estudis. Sense habitatge no es pot tenir una relació normalitzada”, expressa Antoni Sorolla, director general de Sogeviso (Gestió social de l’habitatge) destaca que l’empresa no desnona cap familia en cas de demostrar vulnerabilitat. La gestió de l’habitatge, en tot cas, “no és competència de l’Ajuntament, es fa per bona voluntat”, remarca. Sorolla ha posat en relleu la col.laboració público-privada de Sabadell (SBD lloguer) i iniciatives com el projecte públic de rehabilitació dels ascensors. “Sabadell és pionera en la colaboració entre privats i administració”, destaca.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?