ARA A PORTADA
-
-
El fenomen de les bugaderies d'autoservei, en creixement: "És ràpid, còmode i està bé de preu" Jan Cañadell Puigmartí
-
Les obres de la Gran Via, a revisió de la ciutadania: "L'haurien de renovar sencera!" Jan Cañadell Puigmartí
-
Mig miler d'establiments amb escurabutxaques a Sabadell: "Ens trobem gent amb deutes seriosos" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
De la rostisseria de tota la vida a una finestra oberta a Àsia: una història d'amor que va canviar la recepta Sergi Gonzàlez Reginaldo
El museu de paleontologia de Sabadell rep més de 1.600 fòssils
Juan Luis del Campo ha cedit la col·lecció a l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

- El museu de paleontologia de Sabadell rep més de 1.600 fòssils
Publicat el 26 de maig de 2022 a les 15:13
Actualitzat el 26 de maig de 2022 a les 17:07
Juan Luis del Campo, un naturalista amateur, va lliurar el mes d’abril l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont (ICP) de Sabadell una col·lecció d’entre 1.600 i 1.700 fòssils recol·lectats entre els anys 1978 i 1985 per ell i altres membres del Col·lectiu Naturalista Viladecavalls Verd (CONVIVE).
Els fòssils recol·lectats provenen delsmoviments de terres realitzats a l’autopista de Terrassa a Manresa. També inclouen fòssils del Torrent de Can Corbera, Can Trias-Torrent del Salt i la Tendera, així com diverses localitzacions situades entorn de Viladecavalls com Can Poal, Pla de la Llebre, Can Missert, dins el terme municipal de Terrassa. Malgrat que encara s’està fent la catalogació, la col·lecció conté fòssils d’èquids, cèrvids, rinoceronts, proboscidis, tortugues gegants, carnívors i rosegadors, entre altres grups faunístics.
Segons ha indicat l’ICP en un comunicat, la col·lecció és anterior a la normativa patrimonial que ho regula i, per tant, Del Campo, n’és el legítim propietari. A més, “està extremadament ben documentada i es disposa de la procedència exacta dels fòssils, el que facilita enormement conèixer-ne el context geològic on es van trobar”, assenyala l’ICP.
Notícies recomenades
-
Sabadell Albert Om usa els sabadellencs com a unitat de mesura dels gossos a Barcelona: "Imagina't que venen tots..."
-
Sabadell Què s'ha de fer amb els mobles i estris vells, i quina bonificació es pot obtenir?
-
Sabadell Treballar durant l'agost a Sabadell: "L'hora punta són les set de la tarda"
-
Sabadell Un camió ple de runa bolca a l'avinguda de Matadepera
-
Sabadell L’avinguda de Barberà viu un moment dolç de construcció
-
Sabadell Sabadell, de nou protagonista a 'Joc de cartes' de la mà del Rauxa