ARA A PORTADA
- Obituari de Sabadell del 6 de juliol de 2022
Publicat el
04 de juliol de 2022 a
les 23:58
Actualitzat el
05 de juliol de 2022 a les
19:02
Voler marxar de casa dels pares. Dependre d’algú altre per cuinar, sortir al carrer o entrar a la dutxa. Són dues realitats diferents que conviuen a la ciutat: joves que no es poden emancipar, gent gran que no pot viure sola.
A Sabadell hi ha 24.614 joves en edat d’emancipació – entre 25 i 34 anys–, l’11,38% de la població. I un 5,28% més (11.406 joves) en els pròxims anys entraran en aquesta fase. Però no tothom pot empacar caixes per sortir de casa: “Un lloguer i les despeses bàsiques de l’habitatge ja es mengen el 60% del meu sou”, expressa en Jordi Martinez, un jove de 26 anys del barri del Poblenou que no s’ha plantejat emancipar-se.
Una realitat que comparteixen milers de joves de la ciutat: “Fins que no he tingut parella, no he pogut plantejar-me marxar de casa”, destaca la Lorena Garcia (28 anys), que pròximament marxarà a viure a una casa del Torrent del Capellà. Però “no serà bufar i fer ampolles, ens haurem d’estrènyer el cinturó tots dos”, explica.
Uns preus de l’habitatge a l’alça a la ciutat i un atur elevat entre aquest grup d’edat posa pals a les rodes als joves que volen marxar de casa. El grup d’edat d’entre 16 a 34 anys registra una taxa atur de pràcticament el 20% a Sabadell. És el segon grup que registra major desocupació, per darrere de la gent d’entre 55 i 64 (24,59%), segons les últimes dades disponibles.
“L’habitatge és un dret, i el seu difícil accés és la font de molts problemes que tenim a Sabadell i a l’Estat”, expressa Eva Abellan, síndica de greuges de Sabadell, que proposa destinar més inversió pública al parc d’habitatge. Sabadell té previst iniciar la construcció de 528 habitatges – 8 promocions– de lloguer social a la ciutat. Suposaria incrementar un 34% el parc d’habitatge públic actual, dotat de 1.568 pisos.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?