ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
- Atropellen una noia de 21 anys a la carretera de Molins de Rei de Sabadell
Publicat el
02 d’agost de 2022 a
les 16:23
El Consell de Ministres ha aprovat aquest dilluns diversos decrets que recullen els compromisos adquirits pel president del govern espanyol, Pedro Sánchez, durant el debat de l'estat de la nació del Congrés. Entre aquests, la gratuïtat del transport de Rodalies i Mitjana Distància entre l'1 de setembre i el 31 de desembre. Els usuaris hauran d'adquirir un abonament de quatre mesos mitjançant un dipòsit de 10 euros per a Rodalies i 20 per a mitjana distància. El recuperaran al final del període sempre que hagin realitzat un mínim de 4 viatges mensuals, 16 viatges al final dels quatre mesos de vigència de la mesura.
Les mesures de gratuïtat del transport públic de Rodalies i Mitjana Distància tindran un cost de 200 milions d'euros per a les arques de l'Estat. Segons ha explicat la portaveu del govern espanyol, Isabel Rodríguez, la finalitat de la fiança és garantir que els usuaris utilitzen el transport de Rodalies i Mitjana Distància.
Pel que fa a l'AVE, el dercet preveu una rebaixa del 50% en un nou abonament que es podrà utilitzar quan no existeixi alternativa i els trajectes siguin inferiors a 100 minuts.
A més, el govern espanyol també ha aprovat un decret per desplegar els compromisos adquirits amb el sector del transport. El decret estableix que les contractes als transportistes s'han de fer obligatòriament per escrit, i crea una ajuda de 450 milions d'euros que aniran destinats als professionals del sector.
En concret, les ajudes són de 300 euros per a taxis i VTC, 1250 euros per a camions, 500 per a furgonetes, ambulàncies, i també 950 euros per als busos urbans tant públics com privats. "Culminem els compromisos que hem adquirit amb el sector", ha afirmat Rodríguez.
L'executiu també ha aprovat el pagament de 400 euros (100 euros mensuals entre setembre i finals de desembre) al milió d'estudiants de més de 16 anys que reben beques per als estudis, un altre dels compromisos de Sánchez anunciats durant el debat de política general.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?