ARA A PORTADA
-
Obren una investigació per esclarir les causes de la caiguda d'un fanal a Sabadell Aleix Pujadas Carreras
-
La Crida per Sabadell carrega contra el model de ciutat del govern: “És de mira’m i no em toquis” Marta Ordóñez
-
Josep Lluís Llusià, president del Cercle Sabadellès: "Som un club viu i atractiu, però hem de posar un límit per no baixar la qualitat" Marc Segarra Rodríguez
-
-
La "complexitat" de les agressions sexuals infantils, en forma de conte il·lustrat
- El Parlament dona dos mesos al Govern per redactar el projecte de la ronda Nord
Publicat el 10 de novembre de 2022 a les 11:17
Actualitzat el 10 de novembre de 2022 a les 12:05
Un informe de Save the Children, amb dades de l'any 2007, assegurava que una de cada cinc persones a Catalunya havia patit algun tipus d'abús sexual durant la seva infància. I, recentment, la unitat d'atenció a les violències vers la infància i l'adolescència de la Vall d’Hebron –posada en marxa el novembre del 2020– ha atès 343 víctimes menors d'edat, la majoria (70%) nenes.
Unes xifres que porten a preguntar-se: què està fallant? Un projecte intenta donar resposta a la "complexitat" de les agressions sexuals infantils i trencar tabús per abordar-los, tal com ho explica una de les impulsores, Alba Barbé i Serra, educadora social i doctora en Antropologia, veïna de Sabadell. Es tracta d'un conte il·lustrat, La bici de la Lola (Edicions Bellaterra), ambientat a Formentera i que busca "entendre els senyals" que dona la canalla.
Barbé ha precisat que "no tenen eines de comunicació, no troben les estratègies" per traslladar allò que han patit i possiblement ho facin per "sensacions, amb el comportament corporal o oníric". Ha explicat que en aquesta història "el gran element és el timbre de la bicicleta de la Lola. I quan el perd i va a la seva cerca".
La sabadellenca ha recalcat que "qualsevol persona pot entendre el llibre, hi ha moltes capes simbòliques que tenen a veure amb el món real i oníric" i va adreçat a tot tipus de públic, però sobretot a famílies, professionals de l'àmbit educatiu, associacions de famílies d'escoles i també s'està negociant amb diverses administracions.
Notícies recomenades
-
Sabadell
FOTOS | Els bombers rescaten un treballador accidentat a la Creu Alta
-
Sabadell
FOTOS | Així baixa el riu Ripoll després de les darreres pluges a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Inaugurat l'espectacle Somriu al Nadal
-
Sabadell
Resum de l'any a Sabadell: 12 moments que han marcat el 2025
-
Sabadell
Ajornada l'estrena del Somriu al Nadal: aquesta és la nova data
-
Sabadell
Una dona ferida per la caiguda d'un fanal a Sabadell