ARA A PORTADA
-
Sabadell GRÀFICS | Màxim històric dels lloguers a Sabadell en plena crisi de l'habitatge Albert Acín Serra
-
Castellar del Vallès Castellar-Sabadell-Terrassa, tria la teva aventura: dues hores per un viatge de nou quilòmetres Marc Béjar Permanyer
-
Sabadell Rodalies reprèn la circulació a la línia R4 després dels incidents pel temporal Jan Cañadell Puigmartí
-
Sabadell La desesperació i resignació a Sabadell Centre: "He hagut d'agafar un taxi per arribar a l'examen de conduir" Sílvia Fernández Sequero
-
- La Bussi s'exilia a Terrassa: "Sabadell era massa poc per a mi"
Publicat el
27 de desembre de 2022 a
les 12:00
Actualitzat el
27 de desembre de 2022 a les
16:17
Dia que passa, dia que es bat un rècord. Aquest 2022 que clourà a finals d’aquesta setmana serà especialment recordat per ser un any extremadament sec i alhora calorós. L’estrès hídric que pateix la ciutat des del novembre d’ara fa un any, tot i alguns episodis comptats de precipitacions –durant les dues primeres setmanes de desembre va ploure més que els mesos de setembre i octubre–, cal afegir-hi les altes temperatures impròpies per l’època de l’any.
Des de l’arribada de l’hivern, el passat dimecres 21, les temperatures a Sabadell s’han enfilat fins a màxims mai registrats, lluny d’altres èpoques nadalenques, on el termòmetre en prou feines havia superat els 10 graus, com per exemple, al Nadal del 2020. Enguany, però, i segons dades de l’estació automàtica Sabadell - Parc Agrari, del Servei Meteorològic de Catalunya, s’ha batut el rècord històric des de la seva entrada en funcionament, l’octubre del 2008.
I és que el dia de Nadal el termòmetre va arribar fins als 22,6 graus, poc menys de quatre graus de la població més càlida de Catalunya, Anglès, on es van registrar 26,3 graus. La temperatura mitjana d’aquests 25 dies de desembre s’ha situat per sobre els 10 graus (10,2).
Aquest registre històric també ve acompanyat d’un altre ‘pic’ de calor, registrat el dia anterior, la vigília de Nadal, on el termòmetre va arribar fins als 21,7 graus. Aquest Nadal de rècord ajuda a explicar l’escalfament que ha viscut Sabadell en la darrera dècada.
Fa cinc anys, l’any 2017, la temperatura màxima registrada el dia de Nadal es va situar als 13,4 graus i la mínima als 2 graus, mentre que l’any 2012, una dècada enrere, la temperatura màxima no va arribar als 10 graus (9,4) i la mínima estava per sota els zero graus (-2).
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Sense pàrquing mig any després d’inaugurar uns pisos de lloguer assequible
-
Sabadell
Sabadell renova bancs, cadires i altres elements del mobiliari urbà per fer-los més còmodes i accessibles
-
Sabadell
En marxa el compte enrere per a les eleccions generals: com queda el calendari electoral?
-
Sabadell
FOTOS | L'aturada del servei de Rodalies i els accidents disparen la congestió a les carreteres del Vallès
-
Sabadell
Ensurt per un cable que treia guspires al Centre
-
Sabadell
"És un aparcament de motos": Veïns de la Creu de Barberà reclamen recuperar la plaça més antiga del barri