ARA A PORTADA
Com ha afectat la rebaixa de l'IVA en el preu dels productes?
- Com ha afectat la rebaixa de l'IVA en el preu dels productes?
Publicat el 10 de febrer de 2023 a les 09:38
Actualitzat el 10 de febrer de 2023 a les 15:43
Gairebé un de cada cinc aliments afectat per la rebaixa de l'IVA ha pujat de preu durant la primera setmana de febrer en comparació amb el mes de desembre. Així ho constata un estudi de l'associació de consumidors Facua, que remarca que d'aquesta manera diversos supermercats han incomplert la norma aprovada pel govern espanyol per combatre la inflació.
La major part de les "anomalies" s'ha detectat a Hipercor, seguit de Carrefour, Aldi, Eroski, Dia, Mercadona i Alcampo. Després de l'anàlisi, Facua ha anunciat que tornarà a ampliar la denúncia que va presentar al gener a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), de la que encara no ha obtingut resposta. La major part dels aliments que s'han encarit són fruites i verdures.
https://www.diaridesabadell.com/2023/02/02/preu-aliments-supermercats-productes-pujada/
Notícies recomenades
-
Sabadell
La Marató de 3Cat beca un projecte d'investigació de Sabadell: "Serà una alternativa sanitària a tractaments actuals"
-
Sabadell
Nou espai de memòria als Tallers de l’Aviació Naval
-
Sabadell
Els passos soterrats de la Gran Via no convencen: "Transmeten inseguretat i estan molt deixats"
-
Sabadell
Un televisor, un creuer i experiències gastronòmiques: alguns dels premis de la Panera d’Atendis
-
Sabadell
Sabadell posa la primera pedra de 108 pisos assequibles de Can Gambús i reivindica més suport per ampliar el parc públic
-
Sabadell
Es deixa una olla al foc i obliga a mobilitzar els Bombers