ARA A PORTADA
Sabadell ja té l'aval de l'ACA sobre el pla d'emergència per combatre la sequera
L'Agència Catalana de l'Aigua ha tombat les mesures de 13 municipis
- Fiscalia obre diligències d'investigació per presumptes irregularitats en la gestió de l'abocador Can Canyadell
Publicat el 09 de maig de 2023 a les 10:17
Actualitzat el 09 de maig de 2023 a les 11:51
Sabadell és un dels 27 municipis que ja tenen l'aval de l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) després de presentar el pla d'emergència obligatori per combatre la sequera. Segons dades del Govern actualitzades el 2 de maig, a Catalunya hi ha 64 municipis de més de 20.000 habitants que, tal com estableix l'acord de Govern de l'1 de gener del 2020, han de presentar els plans.
Cerdanyola del Vallès i Figueres són els municipis que no han presentat el pla d'emergència obligat per fer front a la sequera. L'ACA ha tombat els de 13 municipis, que representen un 20% dels que estan obligats. En canvi, ha donat l'aval als plans de 27 municipis (42,2%). Per tant, el 57,8% no l'han presentat, tenen un informe desfavorable o estan en tràmit.
A més de Sabadell, entre els municipis que ja compten amb l'aval hi ha Barberà del Vallès, Barcelona, Blanes, Castelldefels, Girona, Granollers, Hospitalet de Llobregat, Igualada, Manlleu, Masnou, Mataró, Montcada i Reixac, Olot, Palafrugell, Pineda de Mar, Prat de Llobregat, Premià de Mar, Reus, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Vicenç dels Horts, Santa Perpètua de la Mogoda, Sitges, Terrassa, Vic i Vilassar de Mar.
En canvi, l'ACA ha emès un informe desfavorable en 13 casos: Badalona, Cambrils, Castellar del Vallès, Esplugues de Llobregat, Gavà, Olesa de Montserrat, Rubí, Sant Adrià de Besòs, Sant Feliu de Guíxols, Sant Joan Despí, Sant Pere de Ribes, Sant Quirze del Vallès i Tarragona. Alhora, n'hi ha 21 que els seus plans d'emergència estan en tràmit: Banyoles, Calafell, Esparraguera, Franqueses del Vallès, Lloret de Mar, Manresa, Martorell, Molins de Rei, Mollet del Vallès, Ripollet, Salou, Salt, Sant Andreu de la Barca, Sant Boi de Llobregat, Santa Coloma de Gramenet, Valls, el Vendrell, Viladecans, Vilafranca del Penedès, Vilanova i la Geltrú, i Vila-seca.
Notícies recomenades
-
Sabadell
"Can Puiggener és un barri invisible i carregat de prejudicis"
-
Sabadell
FOTOS | Final feliç en un espectacular rescat d'un gos a Sabadell
-
Sabadell
Evacuen tres homes després de xocar amb el cotxe a dins del pàrquing
-
Sabadell
Arriba l'hivern a Sabadell: baixada de temperatures per l'arribada d'una massa d'aire polar
-
Sabadell
El Vi Novell brinda per vint anys de tradició a la Bodega Coca
-
Sabadell
FOTOS | Col·lapse monumental a l'entrada de l'Aeroport en la jornada de portes obertes