ARA A PORTADA
El Taulí intervé amb èxit un nounat amb una malformació a l'esòfag en una cirurgia d'alta complexitat
Durant les primeres hores després d'haver nascut, l'equip d'infermeria va detectar que el nounat no podia alimentar-se perquè s'ofegava

- Els jocs d’aigua de la plaça de Catalunya de Castellar s'obriran aquest dissabte
Publicat el 14 de juny de 2023 a les 13:06
L'equip de cirurgia pediàtrica de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell va intervenir d'urgència el mes passat un nounat de 2,8 kg que presentava una atrèsia esofàgica. Durant les primeres hores després d'haver nascut, l'equip d'infermeria va detectar que el nounat no podia alimentar-se perquè s'ofegava. Seguidament, va comprovar-se que havia nascut amb una estranya malformació a l'esòfag. La part superior i la part inferior de l'esòfag no estaven unides, i la part inferior estava unida a la tràquea.
"Aquest defecte en la formació d'aquesta part del cos és molt poc freqüent i només passa una vegada cada 4.000 o 5.000 naixements", apunta el director de Cirurgia Pediàtrica, el Doctor Bernardo Núñez, que afegeix que "els nadons que neixen amb aquesta patologia, no poden passar els aliments a l'estómac i tenen dificultats per a respirar quan ingereixen aliments".
Notícies recomenades
-
Sabadell L’Entesa per Sabadell s'oposa al projecte d’aparcament a l’Eix Macià: "Està qualificat per a equipaments"
-
Sabadell Retalls de la memòria de Sabadell ‘made in’ Xile
-
Sabadell Quins són els reptes principals de Can Puiggener per assolir una transformació real?
-
Sabadell Concentració simbòlica a les portes de l'Ajuntament en suport a la flotilla
-
Sabadell Què li passa al teu vehicle quan poses el combustible equivocat i què cal fer?
-
Sabadell Inspira Arrels organitza la Fontada de la Salut: una jornada cultural i tradicional