ARA A PORTADA
-
Cultura i oci Dibuixar per mirar: els Urban Sketchers reivindiquen la memòria arquitectònica de Sabadell León Guerrero
-
-
-
Cerdanyola del Vallès Primera setmana sense nous positius des de l'esclat de la pesta porcina Marc Béjar Permanyer
-
Esports Edgar González: "Per l'ambició del projecte i la forma de treballar, tenia clar que volia estar al Sabadell" Marc Segarra Rodríguez
- Joan Serra, el primer Personatge d'una secció mítica del Diari de Sabadell
- Pere Figueras Valls
- Periodista
Publicat el
23 de juny de 2023 a
les 18:49
La pàgina 3 del nou disseny del Diari va quedar reservada a un personatge de la ciutat. En aquests cinc anys, s'ha superat la xifra de 300, de tota mena d'àmbits. Hem volgut rescatar el primer, el que va estrenar aquesta peculiar secció que també ha viscut canvis en la seva estructura. Va ser Joan Serra, mestre vitraller per vocació que regenta el seu taller, des de fa més de quaranta anys, al carrer de Sant Quirze, curiosament només uns metres més avall d’on s’ubicava l’edifici de l’anterior Diari de Sabadell.
En aquella entrevista, el Joan explicava a la nostra redactora Pilar Armengol la seva fascinació pel món dels vitralls que va descobrir en un dels seus viatges a Marràqueix. Va deixar els estudis d’enginyeria electrònica per dedicar-se a un ofici que gairebé està en extinció. “En quedem molt pocs a la comarca, però el meu àmbit és molt particular. L’art del vitrall té diferents variants com la divulgació, exposicions, restauració... No és el mateix que un negoci convencional que depèn de molts factors externs”, subratlla.
D’ençà d’aquella publicació han transcorregut cinc anys justos. El Joan reconeix que “han passat moltes coses en aquest temps. El juny del 2018 podríem dir que érem feliços. L’economia estava en un bon moment i tot semblava funcionar. De sobte, va arribar la Covid i allò ho va canviar tot”.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Canvi de temps a Sabadell: pluges i inestabilitat en els pròxims dies
-
Sabadell
Quan recuperen els autobusos de Sabadell els horaris habituals?
-
Sabadell
Més superfície visada, però menys pisos nous a Sabadell
-
Sabadell
FOTOS | Aparatós accident de trànsit amb un cotxe bolcat al barri de la Creu Alta de Sabadell
-
Sabadell
Cau una organització amb tentacles a Sabadell que fabricava i distribuïa medicaments il·legals per a animals
-
Sabadell
"A l'hivern, la gent ni se n'adona": per què les apagades elèctriques tarden més a restablir-se a l'estiu?