ARA A PORTADA
El Ball de la bola celebra 25 anys "més viu que mai"
L'Esbart Sabadell Dansaire preveu homenatjar diumenge els guanyadors d'aquestes edicions

- Els bars se sumen a la festa amb oferta de música al carrer

- Aleix Pujadas Carreras
- Periodista
Publicat el 01 de setembre de 2023 a les 11:22
Actualitzat el 01 de setembre de 2023 a les 17:56
El Ball de la bola, organitzat per l'Esbart Sabadell Dansaire, celebra enguany el seu 25è aniversari. I ho fa en un gran moment de forma, consolidat com una de les activitats destacades de la Festa Major tant pel nombre de participants com d'assistents a la plaça de Sant Roc, que és on se celebra.
La ballada d'aquest diumenge serà a les 18.30 h tot i que, prèviament, a les 18.15 h haurà començat el Seguici del Ball de la bola, que va des de la Casa Duran fins a la plaça de Sant Roc. Tanmateix, diumenge a les 11 h, a la plaça del Gas, es farà el Taller del Ball de la bola, adreçat especialment als infants, a la copa dels quals es posa confeti en comptes de la beguda.
"Aquest any volem fer un ball sonat!", explica la presidenta de l'Esbart, Lydia Orobitg, que anima tothom a participar-hi perquè "està pensat per ser senzill de ballar, no té edat ni una gran dificultat". Això sí, recorda que "té la gràcia de la part competitiva", ja que guanya la parella que sosté més temps la copa al palmell de la mà, dansant al ritme de la música de cobla composta per Joan Manau i el ball de Tomàs Manyosa i Montserrat Capdevila.
Per celebrar l'aniversari, l'Esbart preveu fer un petit homenatge als guanyadors de tots aquests anys, per la qual cosa espera que hi assisteixi el màxim nombre de parelles possible. Orobitg reivindica que el Ball de la bola "està més viu que mai", perquè la xifra de participants "va creixent" i es mou al voltant de 70 parelles. A part, l'activitat també té èxit entre el públic, que s'aplega al voltant de la zona d'actuació per veure qui té més destresa ballant i sostenint la copa.
L'èxit del ball segurament també es deu al seu format, ja que facilita l'intercanvi i la relació entre els balladors, cosa que el converteix en un "ball obert, engrescador, participatiu, divertit i, en algun moment, fins i tot competitiu", segons l'Esbart.
En aquests 25 anys només s'ha deixat de fer el Ball de la bola dues vegades: el 2020 per la pandèmia i un altre any no es va fer a causa de la pluja, segons els organitzadors.
Notícies recomenades
-
Sabadell L’Entesa per Sabadell s'oposa al projecte d’aparcament a l’Eix Macià: "Està qualificat per a equipaments"
-
Sabadell Retalls de la memòria de Sabadell ‘made in’ Xile
-
Sabadell Quins són els reptes principals de Can Puiggener per assolir una transformació real?
-
Sabadell Concentració simbòlica a les portes de l'Ajuntament en suport a la flotilla
-
Sabadell Què li passa al teu vehicle quan poses el combustible equivocat i què cal fer?
-
Sabadell Inspira Arrels organitza la Fontada de la Salut: una jornada cultural i tradicional