“Recordar i reparar la memòria dels represaliats franquistes és una obligació"El programa, batejat amb el títol “Dictadura, repressió i lluita antifranquista”, preveu, entre altres propostes, la creació de dos espais de memòria més (també inclosos a la Xarxa d’Espais de Memòria de Catalunya) a la ciutat. D’una banda, el Círcol Republicà Federal (carrer de Narcís Giralt, 40) i, de l’altra, l’antiga Comissaria de la Policia Armada de la Rambla (1941-1977), a l’edifici situat a la Rambla, 22. La regidora de Drets Civils, Sílvia Garcia, ha remarcat que “recordar i reparar la memòria dels represaliats franquistes és una obligació que tenim com a societat i com a ciutat, per transmetre a les noves generacions quina és la seva història, el perquè dels fets que van succeir i com treballar per reforçar la democràcia, el diàleg i la llibertat per evitar que els totalitarismes i el feixisme s’estenguin”.
ARA A PORTADA
-
Baixa la criminalitat a Sabadell de gener a setembre (-2,7%), però augmenten els delictes sexuals Jan Cañadell Puigmartí
-
-
-
"A l'escola sí, però al carrer normalment castellà": cinc veus de Sabadell sobre l’estat del català Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
“Cada pedra preciosa porta un tros de mi”: l’essència que Marta Oms impregna en cada joia Sergi Gonzàlez Reginaldo
Homenatge al militant antifranquista Cipriano Martos
L'acte tindrà lloc dissabte i suposarà la creació d'un Espai de Memòria, inclòs a la Xarxa d'Espais de Memòria de Catalunya de la Generalitat
- Homenatge al militant antifranquista Cipriano Martos
Publicat el 12 de setembre de 2023 a les 15:43
Actualitzat el 13 de setembre de 2023 a les 15:48
La ciutat retrà homenatge, aquest dissabte, al veí de Sabadell i militant antifranquista Cipriano Martos, assassinat el 1973. L’acte suposarà la creació d’un Espai de Memòria, inclòs a la Xarxa d’Espais de Memòria de Catalunya de la Generalitat, que recordarà la vida i la mort del sabadellenc.
La iniciativa forma part del programa d’actes que ha organitzat l’Ajuntament amb motiu de la commemoració dels dies 15 i 31 d’octubre, proclamats en memòria de les víctimes de la Dictadura franquista pels governs de l’Estat i de la Generalitat, i s’inclou al Pla de Memòria Democràtica de l’Ajuntament de Sabadell.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un accident entre dos vehicles talla puntualment la Gran Via
-
Sabadell
Jordi Garcia (CIPO): “El model d’inserció laboral català era líder a l’Estat, però hem perdut lideratge”
-
Sabadell
FOTOS | La Verge de Gràcia celebra la seva tradicional 'Tarde de Villancicos'
-
Sabadell
La 48a edició de l’exposició de l’Agrupació de Pessebristes: "Quadres en tres dimensions"
-
Sabadell
El tancament dels boscos trastoca el dia a dia dels esportistes i veïns de Sabadell
-
Sabadell
Els Ballesteros organitzen un col·loqui per reflexionar sobre la Constitució en el seu 47è aniversari