ARA A PORTADA
Novetats en el transport públic: arriba la T-mobilitat en format cartró
La targeta de cartró tindrà un cost de mig euro que caldrà abonar el primer cop i serà recarregable

- Novetats en el transport públic: arriba la T-mobilitat en format cartró
Publicat el 14 de setembre de 2023 a les 15:14
Actualitzat el 15 de setembre de 2023 a les 09:20
L'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat aquest dijous que abans de finalitzar l'any posarà en servei una T-mobilitat en format cartró per als títols integrats T-usual, T-casual, familiar i grup. La targeta de cartró tindrà un cost de mig euro que caldrà abonar el primer cop i serà recarregable. La principal diferència amb el suport plàstic i digital és que l'usuari no s'haurà d'identificar -excepte en la T-usual, on hi quedarà imprès el DNI- i en cas de pèrdua o robatori no podrà recuperar el saldo de viatges pendents. La substitució dels títols actuals de cartró magnètics pels nous de cartró amb un xip s'anirà fent de manera automàtica a través de les màquines autovenda, tot i que encara es desconeix a partir de quina data.
El director general de l'ATM, Pere Torres, ha explicat que la versió en cartró de la T-mobilitat, que serà anònima en no requerir registre a l'ATM, ha estat prevista "sempre" i que està pensada perquè els usuaris esporàdics no arribin a una estació i no es trobin en una "situació d'indefensió" en no estar donats d'alta a la T-mobilitat o no disposar de l'app ni la targeta de plàstic. També, està adreçat als viatgers acostumats en viatjar amb bitllets de cartró.
D'altra banda, els títols de cartró sense la banda magnètica ja no caldrà introduir-los a la ranura dels torns sinó pel lector per on ja es passen les targetes de plàstic i l'app.
Notícies recomenades
-
Sabadell Òscar Garcia visita La Sotana amb una curiosa anècdota: "Ho vam saber per la 'tele'..."
-
Sabadell Sabadell acull el 4t Congrés de Qualitat de l'Aire
-
Sabadell Mig milió d'euros per posar tanques a les vies del tren a Can Llong
-
Sabadell La gent gran, les víctimes més freqüents dels atropellaments a Sabadell
-
Sabadell FOTOS | El Mescla't mostra la diversitat d'entitats de Sabadell
-
Sabadell Afectacions per la vaga general del 15 d'octubre