La
Clarisa Flores està atenta a qualsevol moviment. Quan algú arriba al bar
La Parada de los Martínez, ubicat al carrer de Goya, s’hi dirigeix per servir-los immediatament. Els saluda, amb el somriure més ample que té, i busca que s’hi sentin tan còmodes, com si estiguessin a casa.
Als seus 27 anys, ha aconseguit feina a l’empresa familiar, un restaurant que tot just s’ha ampliat amb un nou local. “
Per poder treballar al restaurant, m’he hagut de preparar a Andi Sabadell”, explica la Clarisa. “És molt treballadora”, exposa l’Evelyn, la seva cap i mare.
La Clarisa va començar a preparar-se laboralment a Andi l’any 2018. Es va preparar per a poder treballar al bar. “Ensenyem habilitats com ara la puntualitat, rutines laborals, el tracte a les persones, a fer currículums, entre d’altres”, exposa
Judith Granados, la preparadora laboral de la jove. “No deixem les empreses soles, fem un seguiment per sempre”, apunta.

“
La feina, per mi, és molt important”, explica. Tant, que li costa escollir quina és la seva part preferida. “Soc una mica de tot: una mica cambrera, una mica cuinera, m’agrada ajudar”, sosté, predisposada a donar un cop de mà en el que calgui. Prepara les taules, saluda els clients, recull, escombra, neteja, ajuda a la cuina...
Però també li agradaria treballar a un supermercat. “És molt semblant, he de tractar amb persones”. Tampoc descartaria ser massatgista o ser cuidadora. “Són feines molt maques”,
destaca. Ja té certa experiència amb la formació que va rebre a Xics x Xics, un espai d’Andi Sabadell de formació pràctica per a persones que volen accedir al mercat laboral. “És una botiga amb tot de productes per a nadons”, explica la Clarisa.

Granados exposa que les persones que estan a Andi tenen perfils molt diferents: “Hi ha gent treballant a supermercats, grans cadenes, perfils administratius, hostalers...”, enumera. A hores d’ara, hi ha una quinzena de persones formant-se per accedir al mercat laboral.
https://www.diaridesabadell.com/2023/02/27/andi-sabadell-xic-x-xics/