ARA A PORTADA
-
"La base de Sabadell és la més important de Catalunya pels mitjans aeris d'emergència" Jan Cañadell Puigmartí
-
Animals abandonats de nit, a una motxilla o lligats a la protectora de Sabadell: "Ha estat molt descarat" Marta Ordóñez
-
Arthur Bonaldo: "Les sensacions a la pretemporada han estat molt bones. Crec que pot ser un any de consolidació per mi" Marc Segarra Rodríguez
-
-
La façana de l'edifici La Granja ja té instal·lats els suports que la protegiran Aleix Pujadas Carreras
L'aviació corporativa ja ha generat més volum de passatgers que durant el 2018

- Joan Monràs pujarà 21 vegades a la Mola per fer l'Everesting Run Challenge'
Publicat el 17 d’octubre de 2023 a les 18:36
Actualitzat el 18 d’octubre de 2023 a les 10:37
L'aviació corporativa continua guanyant pes a l'Aeroport de Sabadell. Durant aquest setembre, 535 passatgers van utilitzar l'aeròdrom sabadellenc, segons les darreres dades d'Aena. Per posar en context aquestes xifres, el nombre de persones que han fet estada a l'Aeroport de gener a setembre d'aquest 2023 (4.774) –un 5,8% més respecte del mateix període del passat 2022– és superior al total de persones que van fer servir l'aeroport de Sabadell, durant el passat 2018 (4.540).
Si la tendència es manté (avui dia la mitjana mensual de passatgers és de 535), l'aeròdrom sabadellenc podria batre el rècord històric de passatgers en un any natural, superant així les xifres del passat 2022, quan aleshores van passar per l'Aeroport 6.070 persones. Entre els factors que expliquen aquest creixement de l'aviació corporativa, la implantació de la normativa de principis del 2022, de prohibir als avions monomotors turbohèlix, un tipus de jet privat amb capacitat per transportar fins a nou passatgers, operar a l'Aeroport de Barcelona – el Prat, ha beneficiat l'Aeroport de Sabadell.
D'altra banda, i pel que fa al moviment mensual d'aeronaus, durant el setembre es van registrar 4.072 operacions, una xifra un 4,9% superior a la del mateix mes de 2022. Des de principi d'any, l'Aeroport ha operat 36.319 vols, un 1,1% menys que els nou primers mesos de 2022.
Notícies recomenades
-
Sabadell La rehabilitació dels 14 blocs afectats d’Arraona-Merinals, a principis de 2026
-
Sabadell Els pisos de Can Llong que mai es van construir, als tribunals
-
Sabadell Detenen un home a Sabadell per estafar més de 15.000 euros fent-se passar pel fill
-
Sabadell Els jutjats de Sabadell amplien plantilla amb un nou funcionari judicial
-
Sabadell Un estiu complicat a la protectora d'animals de Sabadell
-
Sabadell Obre una altra coneguda cadena d'hamburgueses al Centre de Sabadell