ARA A PORTADA
-
FOTOS | Els carrers de Sabadell s'omplen de màgia per rebre els Reis d'Orient Jan Cañadell Puigmartí
-
FOTOS | Centenars de persones donen la benvinguda als Reis d'Orient a la cavalcada de Els Merinals Jan Cañadell Puigmartí
-
Els preus que s'apujaran i abaixaran més el 2026 a Sabadell: el transport públic s’encareix, però TUS manté les bonificacions Marta Ordóñez
-
-
VIDEO | Atendis bufa 60 espelmes amb un documental
La peça mostra els testimonis de treballadors, voluntaris i usuaris de l’entitat
Publicat el 21 d’octubre de 2023 a les 08:44
Actualitzat el 24 d’octubre de 2023 a les 16:49
Atendis ha celebrat 60 anys d’història amb la publicació d’un documental que repassa els moments clau de la vida de l’entitat. Dirigit i produït per Lluís Domingo la peça mostra els testimonis de treballadors, voluntaris i usuaris de l’entitat. Un recull d’entrevistes que, en 45 minuts, resumeixen la història i experiències de l’entitat.
“Vam néixer l’any 1963 de la mà d’unes famílies que tenien fills que necessitaven ser atesos i no tenien l’espai on fer-ho”, diu Josep Suàrez, president de la Fundació Privada Atendis. En els seus 60 anys d’història, centenars de persones han passat per Atendis. Actualment atenen més de 250 persones.
L’Escola Santa Gemma que van crear les sis famílies fundadores de l’entitat va ubicar-se, per primer cop, al carrer Quevedo, 38, en una propietat d’una de les famílies i, dos anys més tard, es traslladava a la plaça del Vallès. El 1968 es creava Cipo, una empresa cooperativa per fomentar l’entorn laboral i l’autonomia econòmica de les persones amb discapacitat intel·lectual.
A partir d’aquest moment, es comencen a crear els centres residencials. Actualment les quatre residències d’Atendis i el centre de dia tenen capacitat per a 181 persones. Segons les darreres dades, Vallès Occidental, ja que hi ha 260 persones amb discapacitat intel·lectual en llista d’espera per accedir a una llar residència i 139, a un centre residencial.
https://www.diaridesabadell.com/2023/09/22/atendis-sopa/
Notícies recomenades
-
Sabadell
Un que no falla mai: el tortell de Reis es corona de nou
-
Sabadell
Un pessebre inèdit s’instal·la a la parròquia de Gràcia de Sabadell, amb santons de la Provença
-
Sabadell
Consulta quins són els carrers de Sabadell amb més risc de gelada
-
Sabadell
Un nou projecte per a l’antiga fàbrica Riba: 24 habitatges
-
Sabadell
El Meteocat activa l'alerta per neu i fred a Sabadell durant la Cavalcada de Reis
-
Sabadell
El barri del Poblenou celebra la 'Zambomba' en una jornada marcada per la tradició andalusa