ARA A PORTADA
-
A l'hospital també hi ha herois sense bata: "He conegut persones que no volien rebre l'alta per no estar soles a casa" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
MAPA | El dièsel s'encareix un 25% en un mes i la gasolina, un 10%: on són les benzineres més barates de Sabadell? Jan Cañadell Puigmartí | Albert Acín Serra
-
-
El nou Mercat de Campoamor incorporarà més parades mentre les obres continuen ‘sine die’ Marta Ordóñez
-
800 anys de tradició: el primer pessebre, al Racó del Campanar
El Museu d’Història convida a visitar el “pessebre de tot l’any" per celebrar el vuitè centenari del seu naixement
- Saps on és l'antiga casa del Diari de Sabadell?
Publicat el
26 de desembre de 2023 a
les 09:57
El Museu d’Història de Sabadell se suma a la celebració del 800è aniversari de la creació del primer pessebre, convidant la ciutadania a visitar el “pessebre de tot l’any”, un singular element patrimonial que consisteix en unes figures de bronze en relleu col·locades al Racó del Campanar des del 1991. En la mateixa línia de celebrar aquesta efemèride el MHS exhibeix des de la setmana passada la “Joia de Nadal”, figuretes de pessebre artesanes de principis del segle XX.
El “pessebre de tot l’any” va ser instal·lat el desembre de 1991 al Racó del Campanar, en memòria de Lluís Mas i de Francesc Casañas com a pioners del pessebrisme a Sabadell. Commemorava també el setantè aniversari del primer pessebre artístic que ambdós van muntar a l’Asil Sardà i Salvany, les “Germanetes”.
Aquest pessebre va ser encarregat a Vicenç Mas, fill d’en Lluís. El relleu de les diferents peces que conformen el pessebre es va fer primer en fang i després en guix, per finalment ser fos en bronze a la foneria de cal Morral, situada antigament al carrer de la Salut. Era tradicional que el Banc de Sabadell encarregués el seu pessebre a Vicenç Mas i és per això que, quan li van encarregar el “pessebre de tot l’any”, el Banc de Sabadell es va fer càrrec de les despeses.
Notícies recomenades
-
Sabadell
L'R4 de Rodalies, interrompuda des de Montcada bifurcació fins a Sants
-
Sabadell
Sabadell rep el Premi de l’Aigua 2026 per la seva aposta per la resiliència hídrica
-
Sabadell
Enxampen un conductor a 116 km/h per la carretera de Bellaterra
-
Sabadell
La Crida denuncia l'estat "ruïnós" del patrimoni després del despreniment al Centre de Sabadell
-
Sabadell
Més del 70% dels participants en la formació professional del Vapor Llonch troba feina
-
Sabadell
FOTOS | Roben les quatre rodes d'un cotxe al barri de Covadonga de Sabadell