ARA A PORTADA
-
Convoquen una protesta davant del centre educatiu de Sabadell on faran el pla pilot amb mossos de paisà Redacció
-
Niubó, sobre la prova pilot amb mossos a centres educatius: "No aniran uniformats, ni armats, ni entraran a les aules" Redacció
-
-
I si, abans d'agafar bisturí, fem una simulació 3D: "El cirurgià pot fer, desfer, provar, equivocar-se i fer Control Z quan vulgui" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Més de 400 denúncies a Sabadell per conduir amb el mòbil
Els Mossos d'Esquadra persegueixen els infractors amb patrulles, helicòpters i drons
- Obituari de Sabadell del 28 de gener de 2024
Publicat el
26 de gener de 2024 a
les 18:45
Vuit denúncies per setmana per conduir amb el mòbil a la mà a les vies de Sabadell. La Policia Municipal va interposar 409 denúncies per conduir fent ús del telèfon mòbil i altres aparells electrònics l’any 2022, els darrers registres. “En tres segons podem provocar un accident”, sosté amb rotunditat la inspectora Elena Martínez, de la Comissaria General de Mobilitat dels Mossos d’Esquadra.
I és que és una de les causes més comunes dels accidents amb víctimes greus i mortals, conjuntament amb la ingesta d’alcohol i les altes velocitats. El 33% dels accidents amb víctimes es produeixen per distraccions al volant, segons dades facilitades per la Comissaria General de Mobilitat. I l’ús del telèfon mòbil “és la infracció estrella de les distraccions”, destaca Martínez.
L’ús dels dispositius electrònics a la carretera–també pantalles integrades al vehicle– han caigut any rere any. A la Regió Policial Metropolitana Nord (RPMN), la zona policial on forma part Sabadell, es van denunciar uns 2.700 conductors l’any 2023 per conduir amb el telèfon mòbil. Una dada que contrasta amb la del 2019, quan es van interposar 3.400 denúncies. “Hi ha davallada de denúncies, però ens preocupa aquesta xifra. Hauria de ser inexistent”, afegeix la inspectora, que lamenta aquesta “alta incidència”.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Repararan tres passeres del riu Ripoll a Sabadell
-
Sabadell
Rodalies tornarà a ser de pagament a partir del dissabte 9 de maig
-
Sabadell
FOTOS | La Fundació Bosch i Cardellach celebra 25 anys del Premi Montserrat Miró
-
Sabadell
FOTOS | Quines restes arqueològiques s'han trobat a la plaça de Fidela Renom?
-
Sabadell
Incertesa pel final de la pròrroga dels lloguers
-
Sabadell
Bogeria per l’obertura d’una cadena de menjar ràpid viral a l’Eix Macià