ARA A PORTADA
Saps on són... unes eines antigues enterrades a terra?
És un record al passat agrícola de Sabadell, i un veí va decidir exposar-ho al seu jardí, atrapat entre el ciment
- Saps on són... unes eines antigues enterrades a terra?
Publicat el
23 d’abril de 2024 a
les 20:00
Actualitzat el
23 d’abril de 2024 a les
18:49
Voltant per Sabadell, ens podem trobar amb unes eines antigues que servien per a treballar la terra. És un punt que passa completament desapercebut: no és un homenatge que hagi fet cap dels governs municipals a una ciutat on hi havia molt conreu, anys enrere. És un record al passat agrícola de Sabadell, i un veí va decidir exposar-ho al seu jardí, atrapat entre el ciment.
L'obra es troba a la plaça de Malniu, al barri de Torre-romeu. "Fa més de 30 anys que està aquí, ho va posar el propietari d'aquesta casa i ha quedat així, intacte", recorda Manuel Roldan, històric veí del barri. Es tracta d'antigues eines com ara un desterronador per a condicionar la terra i, posteriorment, poder sembrar, unes eines que han quedat completament en desús i que ara formen part de la fisonomia del barri.
I és que el barri de Torre-romeu es va començar a poblar a partir dels anys 1950 i, fins aleshores, hi havia molts camps de blat i blat de moro, arbres de fruita, vinyes i algunes masies, com recull la historiadora Angelina Puig al seu estudi, El naixement d'un barri: Torre-romeu. I a aquella casa de la plaça de Malniu, un veí va voler deixar testimoni de què era Torre-romeu abans de ser Torre-romeu.
Notícies recomenades
-
Sabadell
Es queden atrapats al lavabo i els han de rescatar els Bombers
-
Sabadell
Reparen les escales mecàniques de l'estació de Rodalies del Nord després de gairebé un any fora de servei
-
Sabadell
Dissabte passat per aigua a Sabadell: consulta la previsió del cap de setmana
-
Sabadell
Marta Madrenas defensa a Sabadell l’enduriment contra la multireincidència amb la nova llei de Junts
-
Sabadell
Desencallen el futur dels nous pisos de lloguer assequible de Can Llong
-
Sabadell
Renoven l'enllumenat del passeig dels Almogàvers