ARA A PORTADA
El torn d'ofici de Sabadell, investigat per presumpta corrupció
L'organisme sabadellenc nega qualsevol cas de corrupció i titlla d'"interessades" les acusacions
- Avís per pluja intensa a Sabadell aquest dijous
- Marc Béjar Permanyer
- Periodista
Publicat el
16 de maig de 2024 a
les 09:46
Actualitzat el
16 de maig de 2024 a les
16:25
El jutjat d'Instrucció 4 de Sabadell ha obert una investigació a un grup d'advocats del Col·legi de l'Advocacia de la ciutat (ICASBD) que haurien facturat quantitats superiors a la mitjana dels altres lletrats del torn d'ofici. Entre els investigats hi ha la degana Eulàlia Barros i dos responsables més de l'organisme.
Segons ha avançat TV3 i ha pogut confirmar el Diari, Barros i els altres dos membres de la cúpula del Col·legi van declarar dimecres davant del magistrat del cas pels delictes de malversació de cabals públics, tràfic d'influències i corrupció entre particulars. Els denunciants detallen que també van fer-ho durant més d'una hora, després d'obrir-se una causa que ha provocat una "evident incomoditat" en el col·legi.
En un comunicat fet públic aquest dijous, el Col·legi nega "de forma rotunda" les acusacions que es formulen en la denúncia i assegura que "ha posat i posarà a disposició de la justícia tota la informació per defensar la gestió de les designacions" del torn d’ofici i de les guàrdies. "Considerem que la denúncia respon només a un intent de desprestigiar la imatge i l'honorabilitat de la nostra institució i dels advocats del torn d’ofici. Per això, farem ús de totes les eines i mecanismes legals en defensa del Col·legi i els seus gairebé 1.100 col·legiats", expressen.
Notícies recomenades
-
Sabadell
La història del forn de Sant Jaume i la flaire dels croissants que sedueixen Sabadell
-
Sabadell
Els Ballesteros celebren el Dia d’Andalusia amb tradició, música i memòria migratòria
-
Sabadell
Sabadell reafirma el seu compromís amb el poble sahrauí en el 50è aniversari de la RASD
-
Sabadell
Els canvis que vindran a la plaça de la Creu Alta
-
Sabadell
Els Vedruna de Sabadell commemoren els 200 anys de la congregació
-
Sabadell
“Sabadell té un registre molt acurat del sensellarisme”