
ARA A PORTADA
La falla del Torrent del Capellà, a punt per a la revetlla de Sant Joan

- La falla del Torrent del Capellà, a punt per a la revetlla de Sant Joan

- Marc Segarra Rodríguez
- Cap d'Esports
Publicat el 23 de juny de 2024 a les 11:44
Actualitzat el 24 de juny de 2024 a les 00:30
Un dels grans atractius per a passar la revetlla de Sant Joan a Sabadell és la crema de la falla del Torrent del Capellà. És la foguera que més gent aglomera i té un significat especial. "Amb fusta construïm una estructura perquè salti el cavall amb ales. Salta el foc i s'endú tot el dolent i llavors ja corre lliure transportant les coses per a les persones", explica un dels membres de l'organització.
[caption id="attachment_305626" align="aligncenter" width="587"]
La falla del Torrent d'aquest any. /Cedida[/caption]
El motiu de les ales del cavall és que "pugui sortir volant i portar els seus desitjos als veïns el més ràpid possible". Abans de la crema, els veïns tiren petards al voltant de la falla per "animar al cavall" i després tiren papers amb els seus desitjos escrits. Enguany, la previsió meteorològica ha fet que hagin reforçat l'estructura de la falla perquè pugui aguantar independentment del temps que faci.
A partir de les 23:30 comença la foguera mentre els veïns celebren la revetlla amb un sopar de germanor i quan es comença a enderrocar tots els assistents van a veure cap a quin costat cau. "És una foguera de les de tota la vida. Cremem les coses dolentes i ens quedem amb les bones. Tothom que vulgui venir serà benvingut", afirmen els organitzadors.

Notícies recomenades
-
Sabadell Detinguts dos germans implicats en una baralla domèstica a Sabadell
-
Sabadell FOTOS | La Falconada reuneix més de 600 participants en la 18a edició
-
Sabadell Entitats socials exigeixen aturar el desallotjament de la caserna de la Guàrdia Civil i alerten de la “crisi habitacional creixent” a Sabadell
-
Sabadell Tallen els dos accessos del Torrent de Colobrers pels desperfectes provocats per la pluja
-
Sabadell FOTOS | El 'Cocido Andaluz' omple de sabor i tradició la Font de Can Rull
-
Sabadell FOTOS | Més de 2.000 corredors s’uneixen a Sabadell per plantar cara al càncer