ARA A PORTADA
-
VÍDEO | Sant Jordi, una de les tradicions més estimades: "Si el 12 d'octubre és festiu, el 23 d'abril ho hauria de ser" Jan Cañadell Puigmartí | Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
-
-
Sant Jordi des de la mirada més creativa: sis il·lustracions d'alumnes de Sabadell per reimaginar la diada Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sant Jordi des de la mirada més curiosa: sis textos d'alumnes de Sabadell per recórrer la diada Sergi Gonzàlez Reginaldo
La Comissió de Festes Populars de Sabadell anuncia que no hi ha acord per la ubicació de les barraques
- La Comissió de Festes Populars de Sabadell anuncia que no hi ha acord per la ubicació de les barraques
- Marc Segarra Rodríguez
- Cap d'Esports
Publicat el
06 de juliol de 2024 a
les 21:06
Actualitzat el
07 de juliol de 2024 a les
15:33
Les barraques no tornaran al carrer d'Emprius. Així ho ha comunicat la Comissió de Festes Populars de Sabadell en un acte a la plaça de les Dones del Tèxtil aquest dissabte. La Comissió ha denunciat "les traves que està posant l'Ajuntament" i lamenta que "gairebé a la meitat del mes de juliol encara no estigui definit l'espai" per dur a terme les seves activitats de la Festa Major de la ciutat.
Des de l'organització han manifestat el malestar i la complicació per entaular conversa amb el consistori que, asseguren, "atorga espais i posa restriccions de forma arbitrària". La Comissió també ha reiterat el seu rebuig a la ubicació que ocupen des del 2016, a l'Eix Macià, i han deixat palès que enguany no tornaran al lloc. "Aquell espai representa un model de festa massificada, insegura i que únicament serveix per fer una promoció absurda del consum d'alcohol i on només brillen les activitats nocturnes", asseveren.
Sobre la nova ubicació, defensen que han proposat a l'Ajuntament un model de barraques amb un espai rotatiu per "poder acostar les festes populars a tots els barris i perquè sabem que les veïnes no volen tenir-les al costat de casa cada any". L'opció del carrer Emprius (a davant del Campus de la UAB), que semblava la més probable, l'han descartat per falta de garanties de ser un espai adequat per a la celebració de les seves activitats. "Nosaltres acceptàvem Emprius sempre que l'Ajuntament posés de la seva part per solucionar les problemàtiques del lloc a nivell logístic. Al final, és un lloc públic i, per tant, són ells els responsables que les condicions siguin les necessàries".
Entre els espais proposats des de l'organització i descartats per l'Ajuntament, es troben la plaça Pompeu Fabra o la del Treball, entre d'altres. El perquè de l'endarreriment en les negociacions que van començar al gener i que denuncien des de la Comissió, segons ells, és que "no volen que marxem de l'Eix Macià, però s'ho hauran de menjar amb patates". La CFPS ha finalitzat la roda de premsa afirmant que "si no ens volen incloure dins la capital de la cultura, serem la capital de la ruptura".
Notícies recomenades
-
Sabadell
Marta Farrés reivindica la cultura i anima a viure Sant Jordi als carrers
-
Sabadell
Sabadell en Comú Podem proposa reformular el model de Sant Jordi a la ciutat
-
Sabadell
Desmantellen un domicili amb més de 230 plantes de marihuana a Sabadell
-
Sabadell
El paper resisteix, i sedueix: "Girar pàgines, mirar detalls de la impressió, l'olor dels llibres..."
-
Sabadell
Salvador Illa reivindica una Catalunya "oberta a tothom" en el missatge institucional de Sant Jordi
-
Sabadell
El llibre en paper venç el drac del digital per Sant Jordi: els llibreters esperen una bona diada