ARA A PORTADA
Els 'secrets' al descobert de la necròpolis de Can Piteu-Can Roqueta
L’equip arqueològic està duent a terme l’excavació de diverses urnes amb una antiguitat de tres mil anys

- Els 'secrets' al descobert de la necròpolis de Can Piteu-Can Roqueta
Publicat el 20 de setembre de 2024 a les 15:19
Un any més, el Museu d’Història de Sabadell ha organitzat una sessió el pròxim dilluns, 23 de setembre, per conèixer el treball de l’equip arqueològic que està duent a terme l’excavació de diverses urnes recuperades en les intervencions a la necròpolis de Can Piteu-Can Roqueta. Aquestes urnes tenen una antiguitat de tres mil anys i contenen restes incinerades de les persones que s’hi van enterrar.
La sessió es farà en forma de visita guiada al magatzem del Museu d’Història, al carrer de l’Agricultura, 54, on es podrà conèixer de primera mà la feina de l’equip de recerca arqueològica. El projecte -El Vallès a finals de la prehistòria. Canvis i continuïtats a Can Roqueta i a l’entorn del riu Ripoll- està coordinat per Francisco Javier López Cachero, de l'Institut d'Arqueologia i Seminari d’Estudis i Recerques Prehistòriques (SERP) de la Universitat de Barcelona.
Les visites es faran en grups petits de deu persones i tindran una durada de mitja hora cadascuna. Es faran tres torns: a les 17:30, a les 18:00 i a les 18:30 h. Les places són limitades. Les inscripcions es poden fer trucant al Museu d’Història al 93 727 85 55.
Notícies recomenades
-
Sabadell Històries de policies herois que obtenen medalla
-
Sabadell L'antiga caserna de la Guàrdia Civil: anys de polèmiques i reivindicacions
-
Sabadell Josep Maria Tost: "S'ha acabat passar-se la pilota amb els residus"
-
Sabadell ERC apunta al PSC i al PSOE com a responsables del fiasco amb la Caserna
-
Sabadell FOTOS | Es desprèn un tros de façana d'un establiment de la Rambla de Sabadell
-
Sabadell Consulta el programa complet de la festa major d'Espronceda 2025