ARA A PORTADA
-
-
El CE Sabadell guanya el líder i marxa a l'aturada de Nadal a un punt de la primera posició Marc Segarra Rodríguez
-
Els especialistes que arriben als llocs més inaccessibles: "Per ser GRAE és imprescindible la polivalència" Jan Cañadell Puigmartí
-
Les cares que formen l'equip de rescat especialitzat dels Bombers: "Salvar vides no té preu" Jan Cañadell Puigmartí
-
La Montse i el Pepe de l'Stop, 50 anys sent els reis dels regals i les joguines Marc Béjar Permanyer
Tractament de matinada en palmeres contra l’escarabat morrut a Sabadell
Es recomana al veïnat de la zona que mantingui les finestres tancades i que no deixin roba estesa ni animals domèstics als balcons
- Sabadell, en alerta per fort vent
Publicat el 08 d’octubre de 2024 a les 15:38
Per tal de prevenir la presència de l’escarabat morrut a les palmeres, l’Ajuntament de Sabadell durà a terme un tractament fitosanitari a l’arbrat les nits del 9 i 10 d’octubre, entre les 11 de la nit i les 7 del matí. El tractament preventiu es farà a un total de 45 palmeres del Parc Taulí i el parc de Catalunya.
El morrut de les palmeres (Rynchophorus ferrugineus), anomenat també becut vermell o morrut roig, és una espècie de coleòpter que ha esdevingut una greu plaga per a les palmeres ornamentals a la Península Ibèrica, on es va detectar per primer cop el 1994. És originari del sud-est asiàtic i de la Polinèsia.
Els tractaments fitosanitaris es fan de nit per tal de minimitzar les molèsties que puguin ocasionar en les persones i els animals domèstics que es trobin en les zones afectades. És per això que es recomana al veïnat de la zona que durant la realització dels treballs mantinguin les finestres tancades i que no deixin roba estesa ni animals domèstics als balcons o terrasses.
Notícies recomenades
-
Sabadell
S'actualitza l’avís per intensitat de pluja: risc moderat al Vallès Occidental fins diumenge
-
Sabadell
El caganer del Llaminer ja viatja arreu del món
-
Sabadell
FOTOS | Els infants de Sabadell se'n van de vacances i el Tió, els patges i Els Pastorets s'apoderen de l'últim dia de classe
-
Sabadell
VÍDEO | Els secrets de l’olor de canyella del Nadal a Sabadell
-
Sabadell
Cap de setmana passat per aigua a Sabadell
-
Sabadell
Com fer un bon pessebre: els consells del mestre pessebrista Adrià Garcia