ARA A PORTADA
-
Sentmenat Els Bombers incrementen les dotacions i mantenen el confinament per l'incendi de Sentmenat Jan Cañadell Puigmartí | Aleix Pujadas Carreras
-
-
-
Sabadell La primera cirurgiana plàstica pediàtrica del Parc Taulí: "Abans havíem de derivar alguns casos a altres hospitals" Sergi Gonzàlez Reginaldo
-
Sabadell Quan la calor fa quedar-se a casa: "Busques sempre l’ombra i intentes sortir només quan ja baixa el sol" León Guerrero
La Setmana de la Innovació de la UAB compleix expectatives: "Fem molta recerca"
Sabadell
La vicerectora d'Innovació de la UAB apunta que ara el repte més immediat és "orientar la recerca dels investigadors cap a la transferència i cap a un efecte dins de la societat".
- La Setmana de la Innovació de la UAB compleix expectatives: "Fem molta recerca"
Publicat el
16 d’octubre de 2024 a
les 18:15
Actualitzat el
17 d’octubre de 2024 a les
15:10
La Universitat Autònoma de Barcelona es troba immersa en plena Setmana de la Innovació, l'espai de trobada entre els grups i centres de recerca de la UAB amb les empreses, inversors i start-ups de Catalunya. "Les dades ens diuen que hi passaran entre totes les activitats unes 700 persones, com la xifra de l'any passat", apunta Rosa Maria Sebastián, vicerectora d'Innovació de la UAB i directora del Parc de Recerca de la UAB. La iniciativa, que celebra enguany la segona edició, buscar donar visibilitat a l’ecosistema innovador de la facultat. Al llarg de la Setmana s’organitzen diferents activitats, xerrades i tallers oberts a tota la comunitat del campus de la UAB i a les empreses i entitats del territori.
"El plat més fort va ser dimecres, amb la Fira d'Innovació, en què van participar 80 grups de recerca i es van produir més de 250 emparellaments", apunta Sebastián. "Volem generar la interacció entre la col·laboració pública-privada o pública i pública, per intentar que tot el coneixement que tenim, que és finançat per diners públics, arribi a la societat en forma d'aplicacions", afegeix.
Com a activitat destacada, encara per realitzar, divendres 18 es farà la jornada Ciència i emprenedoria en femení: construint camins d’impacte social, a les 10 h a Sala Teatre. Aquesta edició se centrarà en els possibles efectes o beneficis de la recerca, la transferència de coneixement i l’emprenedoria per a la societat i al medi ambient, amb l'objectiu de generar un canvi positiu i tangible. Hi participaran destacades investigadores, emprenedores i professionals, que compartiran els seus coneixements, investigacions i experiències pràctiques.
Escull Diari de Sabadell com la teva font preferida de Google
Notícies recomenades
-
Sabadell
Joan Mena (Comuns): "Catalunya disposa d'uns comptes que reforcen els serveis públics"
-
Sabadell
Acord per a la inserció laboral de 40 persones a l’estiu
-
Sabadell
Consells per als dies més càlids
-
Sabadell
Renfe inicia les obres de reforma del vestíbul de l'estació de Sabadell Sud
-
Sabadell
ERC defensa els nous pressupostos, però avisa el PSC: "S'han acabat les excuses"
-
Sabadell
S'enfronta a nou anys de presó per abusar sexualment d'una menor en una nau industrial de Sabadell