Els comuns volen desbloquejar el litigi de la caserna per fer-hi les consultes externes del Taulí

Els comuns presenten una petició al Congrés per accelerar el periple judicial que ha de permetre ubicar-hi les consultes externes del Taulí

Publicat el 09 de gener de 2025 a les 09:36
Actualitzat el 09 de gener de 2025 a les 16:27

“Cal fer del Parc Taulí un veritable hospital de referència”. La diputada de Salut Pública de la Diputació de Barcelona i Coordinadora dels Comuns, Gemma Tarafa, va reblar ahir en una visita a Sabadell que “el Vallès és una de les zones amb més densitat de població” i que “el Taulí és centre de referència de 400.000 ciutadans”. En aquest sentit, Tarafa va assegurar que cal dotar de “més pressupost” l’hospital sabadellenc per posar-lo al dia i “ampliar-ne els espais, la recerca i la formació”.

Una de les qüestions damunt la taula és la de convertir l’antiga caserna de la Guàrdia Civil de la Gran Via en les consultes externes del Taulí. Això, donaria una nova envergadura al centre sanitari. “Hem d’aconseguir tenir un triangle entre l’hospital, les consultes externes i la futura escola d’infermeria de l’Artèxtil”, apuntava el portaveu de Sabadell en Comú Podem, Joan Mena, en la mateixa roda de premsa.

Al Congrés dels Diputats, els comuns ja han emès una sol·licitud amb diverses preguntes per desencallar el litigi que manté la caserna en mans d’Interior. Implica que l’estat retiri el contenciós i acordi la cessió de l’equipament perquè passi a titularitat municipal. Així va anunciar-ho la diputada al Congrés Candela López que va assegurar que aquesta és una de les prioritats que els comuns s’han marcat al Vallès en la negociació dels pressupostos de la Generalitat. “Estem recorrent pobles i ciutats per conèixer les necessitats i realitats de prop”, va afegir.

[caption id="attachment_328492" align="aligncenter" width="2560"] López, Mena i Tarafa, ahir, a la seu de Sabadell en Comú Podem / David Chao[/caption]

Tornar al model pediàtric anterior

En la mateixa atenció als mitjans, Tarafa va abordar “la necessitat de tornar a descentralitzar la pediatria”. L’antic govern de la Generalitat va iniciar un pla per agrupar els equips pediàtrics en ambulatoris concrets i així afavorir una atenció més integral. Amb els canvis de govern, aquesta reagrupació pediàtrica s’ha aturat. A Sabadell, per exemple, els infants de la Creu Alta van passar de tenir el CAP Creu Alta com a centre de referència. “Exigim que es retorni al model anterior, amb pediatria a cada CAP; i es millori”, va concloure Tarafa.